همه چیز | از همه جا | درباره همه چیز!

همه چیز | از همه جا | درباره همه چیز!

اینجا یسری اطلاعات جامع رو به اشتراک میذاریم درباره هرچیزی که بخوای!
همه چیز | از همه جا | درباره همه چیز!

همه چیز | از همه جا | درباره همه چیز!

اینجا یسری اطلاعات جامع رو به اشتراک میذاریم درباره هرچیزی که بخوای!

لوله های بدون درز (لوله های مانیسمان)

لوله های بدون درز (لوله های مانیسمان)

 Seamless pipe :

لوله های بدون درز که به آنها لوله مانیسمان نیز میگویند به روش اکسترود شمش(بیلت) تولید می شود. پروسه ی تولید لوله های مانسمان بدینگونه است است که در آن یک شمش فولادی تحت کشش و نورد دچار ازدیاد طول و سپس با وارد شدن مبله جامد نوک تبز به مرکز شمش گداخته شئه ، لوله ای بدون درز را ایجاد می کند . نکته قابل توجه در خصوص روش تولید لوله بدون درز این است که تولید از سایزهای بزرگتر به کوچکتر است بطوریکه سایزهای 1/2 و3/4 و1 اینچ معمولاً به روش نورد سرد هستند یعنی برای تولید سایز 1/2 اینچ ابتدا داخل شمش پس از حرارت ، سوراخ 1/2 ایجاد می شود وپس از نورد وکشش در خط تولید لوله (1/4)1 اینچ تولید شده و پس از آن با روش سرد کاری ، لوله (1/4)1 تحت کشش سرد و پس از اسید شویی و گذر از چند مرحله کشش به سایز مورد نظر 1/2 اینچ می رسند . این روش تولید اولین بار توسط مهندسی آلمانی بنام مانیسمان انجام شد و فقط در ایران به این نام خوانده می شود.



پروسه تولید لوله مانسمان به شرح زیر است:

1- برش : در اولین مرحله ، شمش فولادی را به اندازه مورد نظر برش می دهند.

2- مرحله پیش گرم : شمش ها در این مرحله در کوره های پیش گرم گداخته تا آماده نورد شوند.

3- مرحله PIERCING: در این مرحله شمش را به وسیله میله نوک تیز سوراخ می کنند.

4- دستگاه الانگاتور : فولاد پس از عبور از این دستگاه گرد و همگن می شود.

5- مرحله شلیک سمبه : میتوان گفت که این مرحله جذاب ترین مرحله تولید می باشد ادستگاه با سرعتی بسیار بالا سمبه ی 12 متری را  به مرکز شمش فولادی وارد می کند .

6- تاب گیری: در این مرحله اگر اعواج و ناصافی لوله در صورت وجود گرفته می شود



7- جداسازی سمبه : در این مرحله ، سمبه از داخل لوله خارج می شود.

8- مرحله کروی سازی : در اینجا سر و ته لوله بریده شده و لوله به حالت گرد در می آید (قبل از این قسمت ، سر و ته لوله تیز و برنده بود)

9- مرحله کشش: در این مرحله لوله را بسته به اندازه های گوناگون تا چندین ساعت تحت کشش قرار می دهند.

10- مرحله خنک سازی : لوله با آب سرد یا فرآیندی ویژه خنک می شود.

11- مرحله اندازه گیری: طول لوله بر حسب انتخاب مشتری (معمولاً 6 متری) برش داده می شود.

12- مرحله آزمایش : ضایعات باقی مانده به طور کامل در این مرحله از لوله جدا می گردد.

13- مرحله کونیک کردن : در این مرحله سر  وته لوله کونیک و صاف می شود. ( بخاطر سهولت در جوشکاری )

14- پولیش : در این مرحله که تنها به مشتریان خارج از کشور اختصاص دارد، لوله توسط روغن مخصوص پولیش می گردد.

15- باندل کردن : در مرحله پایانی ، لوله ها توسط تسمه به شکل شش ضلعی بسته بندی می شوند. 

منبع : https://3danews.ir/

عکس های پول ساز

عکس های پولساز


عکس های پولساز و ویژگی های اون؛ درآمد شاید 100 درصد نه، اما قطعا یکی از مهم‌‌ترین انگیزههایی هست که برای گذروندن زندگی توی دنیای امروز دنبالشیم. یه جایی جمله جالبی در مورد پول نوشته بود: اسکناسی که خود انسان به وجود آورد و الان خود بنده‌ی آن شده. همیشه سوالی از بچگی برای ما مطرح میکردن که علم بهتر است یا ثروت؟

خب قطعا پاسخ معقول به این قضیه علمه، چون هر شخصی که علمی داره، علاوه بر این که برای روون تر شدن و ساده‌تر شدن زندگی انسان علمشو در اختیار جامعه بشری قرار میده از طرفیم از علمش داره کسب ثروت میکنه.

خب عده‌ای هم وجود دارن که بدون داشتن علمی و تنها با داشتن این شانس که توی خونواده ای به دنیا اومدن که ثروتمنده، داره با پولایی که براش موجود هست زندگیشو میکنه به قول امروزی حالشو میبره و نیازی برای تلاش نداره تا بخواد پولی در بیاره.

عده‌ای هم وجود دارن که بر خلاف کسانی که از علمشون تونستن درآمد کسب کنن، به علت شرایط بد جامعه توی تاریکی محو شدن. خب مقاله امروزو یه مقدار انتقادی شروع کردیم، موضوع امروز مقاله ما در مورد نمونه‌هایی از گونه‌های مختلف عکاسیه که تو این زمینه پولسازتر از سایرین محسوب میشه و به عکس های پولساز معروف شدن. با ما همراه باشین.



مد و فشن

ورساچی، دی اند جی، کوکو شنل، فیلیپ پلین، … همه این‌ها برندهای برتری در صنعت مد هستن که تو سراسر جهان شناخته شده‌‌ان. جمع کثیری از جوونای امروزی علاقه‌مند به مد و لباس هستن و همیشه در جستجوی به روز کردن و شیک کردن پوشش و لباساشونن. خب با این تفاسیر، عکاسی در زمینه مد لباس با این حجم علاقه‌مند موجود در جهان، خیلی میتونه پولساز و جزو عکس های پولساز باشه، چرا که برند‌های معروف این زمینه برای تبلیغات نیاز به عکسهایی از محصولات و تولیداتشون دارن تا اونارو به مردم سراسر دنیا نمایش بدن و عکاسایی که برای این زمینه انتخاب میشن و کار میکنن سود زیادی نصیبشون میشه و به اصطلاح پول خوبی به جیب میزنن با عکس های پولساز که توسط لنز دوربیناشون ثبت میشه.


اخبار و حوادث

مردم در طول روز همیشه به دنبال حوادث و اتفاقای رخ داده میگردن تا ببینن که امروز دور و ورشون چه اتفاقاتی افتاده. خب همیشه در محل حادثه‌هایی که در جامعه رخ میده علاوه بر مسوولین مربوطه، عکاسای دوربین به دستم حاضر میشن و حتی زودتر از مسوولین هم به محل میرسن. خب عکس‌هایی که از حادثه گرفته میشه تحویل  رسانه‌ها داده میشه تا از اون طریق به نمایش عمومی در بیان و مردم شاهد صحنه‌هایی از اون حادثه باشن. و این مورد رو هم میدونم جزو عکس های پولساز بدونیم.



صنعت

عکسهایی که در حوضه صنعت گرفته میشن هم معمولا جزء عکس های پولساز محسوب میشن اما تفاوتی که توی این نوع عکاسی وجود داره نوع مخاطبه. مخاطب اینگونه عکسها دیگه مردم عادی نیستن بلکه عکسای صنعتی در معرض نمایش متخصصین و مهندسان در میاد. به طور مثال عکسهایی که از خط تولید شرکت خودرو سازی مرسدس بنز گرفته میشه و در اختیار مسوولین و مهندسین مربوطه قرار میگیره. خب به علت رونقی که  در تولید شرکت بنز وجود داره عکاسان این حوضه هم از درآمد خوبی برخوردارن.


تبلیغات

عکسهای تبلیغاتی، که از پر بازدیدترین عکس‌های دنیا محسوب میشن و معمولا به علت تنوع فوق‌العاده محصولات به صورت انبوه تولید میشن. همیشه محصولات مختلفی در دنیا توسط شرکت‌های مختلف تولید میشن، که برای فروش محصولاتشون نیازمند تبلیغات هستن که هرجی تبلیغات انبوه‌تر و گسترده‌تر باشه خب درصد احتمال فروششون بیشتر میشه چرا که تبلیغات بیشتر و گسترده تر باعث میشه که بیشتر و انبوه‌تر در سطح شهر توسط مردمی دیده شن. یکی از راه‌های تبلیغاتی این شرکتها توسط عکسهاییه که در بیلبوردهای موجود در اتوبان‌ها و سطح شهر و یا در رسانه‌های اجتماعی و شبکه‌های مجازی و دنیای اینترنت به نمایش در میان و مردم با دیدن این تبلیغات روی به خرید این محصولات میارن. خب قطعا عکاسانی که در این زمینه کار میکنن از نظر درآمد سازی تو جایگاه خوبی قرار دارن.



ممنون که سیب چیک رو دنبال میکنین. برای وارد شدن به پیج اینستاگرام ما، اینجا کلیک کنین.