همه چیز | از همه جا | درباره همه چیز!

همه چیز | از همه جا | درباره همه چیز!

اینجا یسری اطلاعات جامع رو به اشتراک میذاریم درباره هرچیزی که بخوای!
همه چیز | از همه جا | درباره همه چیز!

همه چیز | از همه جا | درباره همه چیز!

اینجا یسری اطلاعات جامع رو به اشتراک میذاریم درباره هرچیزی که بخوای!

مشخصات فنی و خرید گوشی نوکیا 5.3

گوشی نوکیا 5.3 ، میانرده‌ای مقرون به صرفه

گوشی نوکیا 5.3 ، در مارچ 2020 رونمایی شده و در آپریل 2020 به بازار عرضه شده است. این گوشی با 64 گیگابایت حافظه داخلی و سه مدل RAM 3، 4 و 6 گیگابایت تولید شده و با دوربین چهارگانه‌ قدرتمند خود از پس نیاز روزانه‌ی طرفداران نوکیا بر آمده و با 4000 میلی آمپر باتری، کاربران خود را برای 24 ساعت از شارژ مجدد بی‌نیاز کرده است. برای بررسی بیشتر این میانرده‌ مقرون به صرفه با ماریاتل همراه باشید.

 

مشخصات فنی گوشی نوکیا 5.3

مشخصات فنی گوشی نوکیا 5.3

 

ظاهر پلاستیکی نوکیا 5.3

نوکیا برای این میان رده‌ای خود، از متریال پلاستیک برای بدنه‌ی پشتی و فرم دور گوشی استفاده نموده، و با این که از جنس پلاستیک مرغوب بوده و ظاهری مات داشته، با این حال رد اثر انگشت به روی آن مشخص است. این گوشی بسیار سبک و خوش دست بوده و تنها 185 گرم وزن داشته و به راحتی در دست جا خوش می‌کند و دسترسی به تمام صفحه‌ی 6.5 اینچی به سهولت انجام می‌شود. برای صفحه جلوی گوشی یک گوریلا گلس 3 در نظر گرفته شده که به عنوان یک میان رده از کیفیتی بسیار بالا برخوردار است اما برای جلوگیری از خش افتادن احتمالی، بهتر است از یک محافظ برای صفحه نمایش استفاده نمود.

پنل قرار گرفته به روی صفحه نمایش از تکونولوژی IPS برخودار است و با رزولوشن 720 در1600 تجربه‌ای جذاب از وبگردی و گیم را برای کاربر به همراه دارد. این صفحه نمایش در محیط‌های سر بسته یا محیط‎هایی با نور متناسب بسیار موفق عمل کرده اما در نورهای بسیار شدید یا نور مستقیم خورشید می‌تواند کمی دیدِ آزار دهنده‌ داشته باشد. صفحه نمایش، رنگ‌ها را تماما همان طور که هست نشان داده و هیچ اغراقی نمی‌کند و به دلیل حاشیه‌ی بسیار زیادی که به نسبت میان رده‌های دیگر داراست، تنها 82% از صفحه نمایش را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

 

مشخصات فنی گوشی نوکیا 5.3

مشخصات فنی گوشی نوکیا 5.3

 

سخت افزاری به قدرتمندی یک اژدها

در قسمت سخت افزار، گوشی نوکیا 5.3 نسبت به میان رده‌های رقیب خود، بسیار پر قدرت و قوی ظاهر شده و دارای یک چیپست اسنپدراگون 665 بوده، که به راحتی از پس تمام برنامه‌های سنگین بر می‌آید. نوکیا 5.3 تنها با یک نوع حافظه داخلی 64 گیگابایت به بازار عرضه شده، که مقدار این حافظه داخلی را به کمک micro SD می‌توان افزایش داد. RAM در نظر گرفته شده برای این گوشی، 3، 4 و 6 گیگابایت بوده که به راحتی می‌تواند از پس بازی‌های بسیار سنگینی مثل Call of duty بر آید و باعث می‌شود که این گوشی گذینه‌ای مناسب برای دوستداران گیم باشد. پردازنده‌ی مرکزی این نوکیای دوست داشتنی، 8 هسته‌ای بوده که چهار هسته‌ی 2.0 گیگاهرتز Kryo 260 Gold داراست و چهار هسته‌ی 1.8 گیگاهرتز Kryo 260 Silver آن باعث پردازش بسیار روان اطلاعات می‌شود. GPU یا همان پردازنده گرافیکی این گوشی نیز Adreno 610 می‌باشد.

 

مشخصات فنی گوشی نوکیا 5.3

مشخصات فنی گوشی نوکیا 5.3

 

چهار چشم در یک دایره

شرکت تولید کننده‌ی نوکیا5.3 برای این گوشی، چهار دوربین چیده شده در یک ماژول دایره‌ای در نظر گرفته، که باعث تمایز ظاهر این گوشی با رقبای خود می‌گردد. دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی واید با دیافراگم 1.8 در نور مناسب می‌تواند عکس‌های بسیار فوق العاده‌ای به ثبت برساند. دورربین 5 مگاپیکسل فوق عریض که همزمان با دوربین اصلی کار می‌کند، از توانایی عکاسی بسیار عریض‌تر و بسیار چشم نواز برخودار می‌باشد. دوربین 2 مگاپیکسل تشخیص عمق نیز به خوبی از پس عکاسی پرتره بر آمده و در این سبک عکاسی، کابران خود را کاملا راضی می‌کند و در نهایت دوربین 2 مگاپیکسلی ماکرو که از قابلیت فوکوس برخوردار بوده و در نور متناسب می‌تواند عکس‌های ماکرو بینظیری به ثبت برساند. این گوشی در عکاسی شب نیز پر قدرت ظاهر شده و عکس‌های ثبت شده در نور کم یا در شب نیز دارای کمترین نویز هستند. فیلم برداری این گوشی 1080P بوده و با سرعت 30 فریم بر ثانیه، می‌تواند از پس نیاز فیلم برداری روزمره بر آید اما برای فیلم برداری‌های حرفه‌ای گزینه‌ای مناسب نیست.

دوربین سلفی گوشی نوکیا 5.3 مانند تمام گوشی‌های امروزی در یک ناچ قطره‌ای بسیار پهن جای گرفته و با 8 مگاپیکسل و دیافراگم 2.0 از کیفیت بسیار رضایت بخش و مناسبی برخودار بوده و می‌تواند عکس‌های سلفی و پرتره بسیار جذابی را به ثبت برساند.

 

مشخصات فنی گوشی نوکیا 5.3

مشخصات فنی گوشی نوکیا 5.3

 

منبع انرژی بی‌نیاز به شارژ

برای این گوشی نوکیا، یک باتری لیتیومپلمیر 4000 میلی آمپری بسیار پر قدرت در نظر گرفته شده، که از عملکرد شارژدهی بسیار بالایی برخوردار است و می‌تواند یک روز کامل کاربر را از شارژ مجدد گوشی بی‌نیاز کند. با این حال، این نوکیا از قابلیت فست شارژ پشتیبانی نکرده و تنها یک آدابتور 10 وات به همراه این گوشی به بازار عرضه شده است و شارژ صفر تا صد این گوشی چیزی به بیش از دو ساعت به طول می‌انجامد.

 

امکانات دیگر

نوکیا 5.3 با داشتن حسگر اثر انگشت در زیر ماژول دایره‌ای شکل دوربین، امنیت بسیار خوبی را برای کاربران خود به همراه داشته و برای اطمینان بیشتر از تامین امنیت این گوشی، از حسگر تشخیص چهره نیز برخوردار می‌باشد. در سمت چپ این گوشی نوکیا، دکمه‌ای در نظر گرفته شده که با فشردن این دکمه مستقیما به دستیار صوتی گوگل متصل شده و کاربر می‌تواند بدون تایپ کردن و تنها با گفتار عبارت مورد نظر به سرچ در موتور جستجوگر بپردازد. همچنین برخلاف دیگر گوشی‌های هم رده با نوکیا 5.3 ، چراغ نوتفیکشن در روی دکمه‌ی پاور تعبیه شده و از نور بسیار مناسبی برخوردار می‌باشد. نوکیا 5.3 در رنگ‌های فیروزه‌ای، کرم ماسه‌ای و مشکی ذغالی به دست طرفداران خود رسیده است.

 

مشخصات فنی گوشی نوکیا 5.3

مشخصات فنی گوشی نوکیا 5.3

 

امیدوارم که از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. برای خرید گوشی و لوازم جانبی بدون واسطه می توانید به سایت رسمی ماریاتل ، وارد کننده رسمی تلفن همراه و گوشی موبایل مراجعه کرده و خریدی ایمن و راحت را تجربه کنید.

 

اینستاگرام ما

ماریاتل وارد کننده رسمی تلفن همراه و گوشی موبایل در کشور