همه چیز | از همه جا | درباره همه چیز!

همه چیز | از همه جا | درباره همه چیز!

اینجا یسری اطلاعات جامع رو به اشتراک میذاریم درباره هرچیزی که بخوای!
همه چیز | از همه جا | درباره همه چیز!

همه چیز | از همه جا | درباره همه چیز!

اینجا یسری اطلاعات جامع رو به اشتراک میذاریم درباره هرچیزی که بخوای!

نقد و بررسی گوشی Poco x3 با حافظه داخلی 64 گیگابایت

نقد و بررسی گوشی Poco X3 شیائومی

کمپانی شیائومی مانند بسیاری از کمپانی‌های مطرح دنیا هر ساله علاوه بر گوشی پرچمدار، تعدادی گوشی میان‌رده و اقتصادی راهی بازار رقابت می‌کند تا نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کند. گوشی poco x3 یکی از میان‌رده‌های بی‌رقیب از کمپانی شیائومی بوده که یه هفته پس از گوشی poco x3 nfc به بازار عرضه شده و با چیپست کوآلکم اسنپدراگون 732G و باتری 6000 میلی آمپری به همراه دوربین 64 مگاپیکسل توانسته طیف گسترده‌ای از نیازهای کاربران خود را برطرف کرده و به یکی از گزینه‌های انتخابی توسط کاربران گیمر تبدیل گردد. برای بررسی بیشتر این میان‌رده‌ی پر طرفدار از سری poco با ماریاتل همراه باشید.

 

طراحی

شرکت شیائومی طرحی منحصر به فرد و کاملا فوق العاده برای گوشی Poco X3 در نظر گرفته که نسبت به باقی میان‌رده‌ها، متریال مرغوب‌تری داشته و بسیار خوش دست بوده و به راحتی در دست جای می‌گیرد.

جنس بدنه‌ی پشتی از پلاستیک براق بوده که در میان آن طرحی مورب به چشم می‌خورد. دوربین‌ها در یک ماژول دایره که قسمت بالا و پایین این دایره صاف است، قرار گرفته و در پایین این ماژول آرم POCO بسیار بزرگی طراحی شده است. این بدنه اگرچه در برابر ضربات و حتی سقوط مقاومت خوبی دارد، اما رد اثر انگشت بر روی آن باقی مانده و خیلی سریع کثیف می‌شود.

لبه‌های بدنه‌ی پشتی در مکان چفت شدن با فریم کمی حالت منحنی گرفته و فریم نیز به دلیل حفظ جایگیری مناسب در دست، حالت منحنی دارد. فریم دور گوشی به پیروی از بدنه‌ی پشتی از متریال پلاستیک براق ساخته شده که در پایین فریم، درگاه تایپ C اسپیکر، میکروفون و یک جک 3.5 میلی متری قرار گرفته؛ در سمت راست فریم دکمه‌ی کم و زیاد کردن صدا و دکمه‌ی پاور؛ در سمت چپ فریم خشاب سیم کارت، و در بالای فریم نیز مادون قرمز به همراه یک نویز گیر قرار گرفته است.

در قسمت جلوی گوشی، از یک صفحه نمایش از جنس کورنینگ گوریلا گلس 5 استفاده شده که در برابر بسیاری از خط و خش‌ها مقاوم بوده و به راحتی دچار شکستگی نمی‌شود.

گوشی Poco X3 با وزن 225 گرم و در ابعاد 6.7 اینچ ساخته شده که 84.6% از ابعاد بدنه را صفحه نمایش به خود اختصاص داده است. در بالای صفحه نمایش نیز یک دوربین سلفی در پانچول بسیار کوچک و اسپیکر مکالمه در بالای آن به چشم می‌خورد. طراحی گوشی Poco X3 به نحوی صورت گرفته که می‌تواند با پرچمداران شرکت سامسونگ مقایسه شده و رقابت کند اما در عین حال، رقیبی برای این گوشی نمی‌توان در نظر گرفت.

 

صفحه نمایش

پنل صفحه نمایش قرار گرفته به روی گوشی Poco X3 از نوع IPS LCD بوده که می‌تواند بیش از 16میلیون رنگ را تشخیص داده و دارای رزولوشن 1080 در 2400 با تراکم 395 پیکسل در هر اینچ می‌باشد. نرخ نوسازی در این گوشی نیز از نوع 120 هرتز بوده، که باعث می‌شود اسکرول کردن و جابه جایی در بین صفحات بسیار راحت صورت گیرد و صفحه نمایش دچار هیچ گونه کندی یا لگ نگردد. صفحه نمایش گوشی Poco X3 به خوبی رنگ‌ها را از یک دیگر تشخیص داده و می‌تواند جزئیات یک تصویر را به دقت نشان دهد و در عین حال رنگ‌ها از عمق مناسبی برخوردار باشند.

همچنین روشنایی در این صفحه نمایش بسیار مناسب بوده و در نور شدید آفتاب، به راحتی می‌توان با صفحه نمایش فعالیت کرد. اما این صفحه نمایش تنها در دید مستقیم رنگ‌ها را درست نشان می‌دهد، در دید از زاویه، کیفیت تصویر کاسته شده و رنگ‌ها تغییر می‌کنند که این مشکل از پنل در نظر گرفته شده برای این گوشی است. از دیگر امکانات این صفحه نمایش می‌توان به پشتیبانی از عملکرد HDR10+ اشاره کرد.

گوشی Poco X3 از گواهی IP53 برخوردار بوده که نمی‌تواند به طور مستقیم در زیر فشار آب قرار گیرد اما در برابر تماس سطحی با آب و گرد و غبار ایمن است.

 

سخت افزار گوشی Poco X3

کمپانی شیائومی برای گوشی Poco X3 ، از یک چیپست اسنپدراگون G732 استفاده کرده که این چیپست به خوبی از پس بسیاری از برنامه‌های سنگین و بازی‌های مختلف بر آمده و نیاز کاربر را به راحتی برطرف می‌کند؛ اما در بعضی از موارد می‌توان شاهد لگ یا باگ‌های کوچکی در هنگام بازی یا اجرای برنامه‌های سنگین بود که آزار دهنده نیست و در بیشتر زمان استفاده از گوشی، چیپست عملکردی پایدار داشته است. گوشی Poco X3 از یک پردازنده‌ گرافیکی از نوع Adreno 618 بهره برده و پردازنده‌ی مرکزی آن هشت هسته‌ای می‌باشد که دو هسته آن از نوع 2.3 GHz Kryo 470 Gold بوده و شش هسته آن 1.8 GHz Kryo 470 Silver می‌باشد. این گوشی با مدیریت میزان کارکرد پردازنده‌ی مرکزی و پایداری عملکرد چیپست، می‌تواند میزان مصرف انرژی را کنترل کرده و باتری به مدت طولانی‌تری دوام بیاورد.

برای تضمین امنیت گوشی Poco X3 ، شرکت شیائومی از یک حسگر اثر انگشت به روی دکمه‌ی پاور استفاده کرده که عملکرد بسیار سریع داشته و در کسری از ثانیه می‌تواند به دقت اثر انگشت را تشخیص داده و قفل گوشی را باز کند. علاوه بر آن، یک سنسور تشخیص چهره‌ی دو بعدی نیز به کمک امنیت گوشی آمده و در شرایط نوری مناسب به خوبی می‌تواند چهره را تشخیص دهد.

 

 دوربین گوشی Poco X3

دوربین‌های طراحی شده برای گوشی Poco X3 در یک ماژول دایره‌ای تعبیه شده، که دوربین اصلی 64 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم 1.9، دوربین التراواید 13 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم 2.2، دوربین 2 مگاپیکسل ماکرو با گشودگی دیافراگم 2.4 و سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق با گشودگی دیافراگم 2.4 از جمله لنزهای تشکیل دهنده‌ی این گوشی هستند. دوربین اصلی 64 مگاپیکسل در نور مناسب می‌تواند عکس‌های بسیار باکیفیتی به ثبت برساند و داینامیک رنج دوربین، عملکردی قابل قبول دارد.

تصاویر به ثبت رسیده، شارپنس نسبتاً مناسبی داشته، روشنایی تصاویر بسیار عالی بوده و رنگ‌ها به نسبت آنچه که در واقعیت هستند تناسب داشته و آنچه که دیده می‌شود، با آنچه که توسط دوربین به ثبت می‌رسد، هماهنگ است. تصاویر در صورت زوم شفافیت و کیفیت خود را از دست داده و حالت آبرنگی می‌گیرند؛ اما در حالت عادی کیفیت و وضوح قابل توجهی دارند.

تصاویر به ثبت رسیده در دوربین التراواید از کیفیت و شارپنس ضعیف‌تری برخوردار بوده و اعوجاج در تصاویر التراواید بسیار زیاد است و این خمیدگی، کمی آزار دهنده می‌باشد. دوربین‌ها در حالت شب یا در نور کم، تصاویری با نویز بسیار زیاد به ثبت رسانده و دوربین اکسپوژر زیادی نمی‌تواند انجام دهد، با این حال می‌توان در استفاده‌های معمولی از این مجموعه دوربین در شب یا نور کم استفاده کرد. دوربین ماکرو نیز می‌تواند جزئیات زیادی را به ثبت برساند و به راحتی می‌تواند جزئیات کوچک سوژه را تشخیص داده و به روی آن فوکوس کند؛ اما کیفیت آنچنان قابل توجه‌ای ندارد. در حالت فیلم‌برداری هم دوربین اصلی قابلیت ضبط فیلم 4K بر 30 فریم در ثانیه، 1080 بر 30 و 120 فریم در ثانیه را داشته، که استابلایزر در آن به خوبی عمل کرده و فیلم‌های ضبط شده از کیفیت بسیار خوبی برخوردار هستند.

گوشی Poco X3 علاوه بر پیکج دوربین‌های پشتی، یک دوربین سلفی 20 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم 2.2 داشته که در نور مناسب شارپنس، داینامیک رنج و کیفیت بسیار خوبی دارد؛ اما در صورت عکاسی سلفی در نور کم، شاهد نویزهای بسیاری در تصویر خواهیم بود. این دوربین سلفی، توانایی فیلم برداری 1080 بر 30 فریم در ثانیه داشته که می‌تواند فیلم‌های سلفی باکیفیت کاملا قابل توجه به ضبط رسانده و کاربر خود را کاملا راضی کند.

 

باتری

باتری استفاده شده در گوشی Poco X3 از نوع 6000 میلی آمپر بوده، که این باتری پرقدرت، می‌تواند کاربر را در استفاده‌های متوسط، تا یک روز کامل از شارژ مجدد بی‌نیاز کند. برای تامین انرژی مجدد، شرکت شیائومی یک آدابتور فست شارژ 33 وات برای گوشی در نظر گرفته و به کمک این آدابتور می‌توان صفر تا 60% از باتری را تنها در ظرف مدت 30 دقیقه شارژ نمود و شارژ کامل آن درر کمتر از 60 دقیقه ممکن است.

از قابلیت‌هایی که برای باتری این گوشی در نظر گرفته شده، قابلیت گیم توربو می‌باشد که به کمک این قابلیت، تمام برنامه‌های گوشی در زمان اجرای بازی به حالت استفاده‌ی بهینه از باتری در آمده و کمترین مقدار انرژی را مصرف می‌کنند و باتری به مدت طولانی‌تری انرژی داشته و نیاز به شارژ ندارد.

 

جمع بندی

گوشی Poco X3 در دو نسخه ساخته شده که نسخه‌ی دارای nfc با نسخه‌ی معمولی دارای تفاوت اندکی است. این گوشی با رم 6 گیگابایت و حافظه داخلی 128 و 64 گیگابایت تولید شده و علاوه بر آن، رم 8 گیگابایت با حافظه داخلی 128 گیگابایت یکی دیگر از نسخه‌های ساخته شده از این مدل گوشی است. گوشی Poco X3 در رنگ‌های آبی اقیانوسی و طوسی تولید و به بازار عرضه شده است.

 

ارزش خرید

کمپانی شیائومی برای گوشی Poco X3 قیمت 180 یورو در نظر گرفته است که برای یک میان‌رده، بازه قیمتی بسیار مناسب و بیرقیب بوده و به انتخاب اول بسیاری از کاربران قرار گرفته است. اما سوال اصلی اینجاست که شما کدام گوشی را رقیب جدی گوشی Poco X3 می‌دانید؟ کدام گوشی قابل مقایسه با این میان‌رده‌ی خاص است؟

 


منبع: ماریاتل وارد کننده رسمی تلفن همراه

اینستاگرام ماریاتل

نقد و بررسی گوشی Poco X3 pro

نقد و بررسی گوشی Poco X3 pro

کمپانی شیائومی، یکی از کمپانی‌های تولید گوشی‌های هوشمند است که مانند بسیاری از شرکت‌های دیگر، گوشی‌های پرچمدار و میان‌رده‌ی مختلفی برای اقشار گوناگون جامعه تولید کرده و هر گوشی این کمپانی، با خصوصیات منحصر به فرد خود، از پس نیازهای قشر خاصی از کاربران بر می‌آید. گوشی Poco X3 pro یکی از میان‌رده‌های جذاب این کمپانی بوده که در ماه مارس 2021 به بازار عرضه شده است. این گوشی با چیپست پایدار اسنپدراگون 860 به همراه دوربین اصلی 48 مگاپیکسل و باتری بسیار پر قدرت 5160 میلی آمپر توانست خیلی زود نظر بسیاری از افراد را به خود جلب کرده و گوی رقابت را از گوشی‌های رقیب خود بدزدد. برای بررسی کامل این میان‌رده‌ی تازه وارد، با ماریاتل همراه باشید.

 

طراحی

طراحی گوشی Poco X3 pro درست شبیه به Poco X3  هست و در این طراحی بدنه‌ی پشتی از جنس پلاستیک بوده دو طرف آن مات و در وسط براق می‌باشد و علامت POCO به صورت بسیار بزرگ در زیر ماژول دایره‌ای شکل دوربین به چشم می‌خورد. ماژول دوربین یک دایره طراحی شده، که قسمت بالا و پایین آن صاف بوده و 4 لنز را درون خود جای داده است.

این بدنه جاذب اثر انگشت بوده و در نزدیکی فریم، کمی خمیدگی داشته تا بهتر در دست جا بگیرد. فریم دور گوشی به پیروی از بدنه پشتی، از جنس پلاستیک براق بوده که در سمت پایین فریم، اسپیکر، میکروفون، درگاه تایپ C و جک 3.5 میلی متری قرار گرفته؛ در سمت راست فریم، دکمه‌ی ولوم برای کم و زیاد کردن صدا به همراه دکمه‌ی پاور؛ در بالای فریم، مادون قرمز (اینفرارد) و میکروفون دوم و در سمت چپ فریم نیز خشاب سیم کارت به چشم می‌خورد.

این گوشی جذاب 215 گرم وزن داشته که ده گرم سبک‌تر از Poco X3 بوده و 6.6 اینچ ابعاد این میان‌رده می‌باشد. طراحان شیائومی برای صفحه نمایش، از یک کورنینگ گوریلا گلس 6 استفاده کرده‌اند که مقاومت بسیار خوبی در برابر خط و خش داشته و به خوبی از پنل صفحه نمایش محافظت می‌کند. این صفحه نمایش با حاشیه‌ی ضخیم خود، 84.6% از بدنه را به خود اختصاص داده و در بالای صفحه نمایش دوربین سلفی در یک پانچول و بالای آن یک اسپیکر مکالمه‌ی بسیار ظریف تعبیه شده است.

 

صفحه نمایش

صفحه نمایش در نظر گرفته شده برای گوشی Poco X3 pro کاملا تخت بوده و از یک پنل IPS LCD تشکیل شده است. این پنل به کمک قابلیت HDR10+ می‌تواند تصاویر را با بالاترین کیفیت ممکن پخش کرده و به کمک نرخ نوسازی 120 هرتزی، اسکرول کردن و وبگردی بدون هیچگونه کندی صورت می‌گیرد. رزولوشن این صفحه نمایش 1080 در 2400 بوده و تراکم 395 پیکسل در هر اینچ را دارد.

صفحه نمایش گوشی Poco X3 pro ، به دلیل داشتن نرخ نوسازی 120 هرتزی و قابلیت HDR10+ می‌تواند تصاویری با شفافیت بسیار خوب پخش کرده و کوچکترین جزئیات با ظرافت هر چه بیشتر به نمایش در آید. رنگ‌ها در این صفحه نمایش بسیار شفاف و زنده به تصویر کشیده شده‌اند و عمق رنگی مشکی قابل قبول است. روشنایی این صفحه نمایش 450 نیت بوده که باعث می‌شود کاربر، در هنگام استفاده از این صفحه نمایش در نور غیر مستقیم چندان دچار مشکل نشود. اما از ایراداتی که می‌توان به این صفحه نمایش وارد کرد، استفاده از پنل IPS LCD بوده که این پنل تنها در دید مستقیم عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته و در دید از زاویه، رنگ‌ها تیره‌تر از آنچه که هستند به نظر می‌آید.

این گوشی از گواهی IP53 نیز برخوردار بوده که می‌تواند در برابر گرد و غبار و خیس شدن از خود مقاومت نشان دهد اما در برابر فشار آب، مقاومتی ندارد.

 

سخت افزار

کمپانی شیائومی برای گوشی Poco X3 pro ، از بهترین مجموعه سخت افزار استفاده کرده تا این گوشی، در رقابت با دیگر میان‌رده‌ها، به انتخاب نخست بسیاری از کاربران تبدیل گردد. Poco x3 pro از یک چیپست قدرتمند اسنپدراگون 860 بهره‌مند است که عملکردی کاملا پایدار دارد. در کنار این تراشه، پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 640 استفاده شده و پردازنده‌ی مرکزی آن هشت هسته‌ای بوده، که یک هسته آن از نوع 2.96 GHz Kryo 485 Gold، سه هسته از نوع 2.42 GHz Kryo 485 Gold و چهار هسته‌ی 1.78 GHz Kryo 485 Silver دارد.

مجموع عملکرد این سخت افزارها در کنار یک دیگر باعث شده تا POCO X3 PRO بتواند از پس هر برنامه‌ی سنگین یا بازی‌ مانند Call Of Dutty به راحتی بر آمده و به انتخاب اول کاربران گیمر تبدیل گردد. در تست‌های صورت گرفته توسط کارشناسان ماریاتل، گوشی Poco X3 pro در استفاده‌ی طولانی مدت و بی‌وقفه نیز دچار کندی یا افت فریم نشده اما دمای دستگاه، در استفاده‌ی طولانی و سنگین به شدت بالا رفته که می‌تواند به سلامت باتری آسیب وارد کند.

رابط کاربری این گوشی، جدیدترین نسخه MIUI بوده و از اندروید 11 بهره‌مند است و در آینده نیز آپدیت‌های نرم افزاری مربوط به سیستم عامل و رابط کاربری را دریافت می‌کند. علاوه بر آن از UFS 3.1 برای انتقال و پردازش اطلاعات در این گوشی استفاده می‌شود که سرعت بسیار بالایی داشته و از جمله قابلیت‌هاییست که تنها برای گوشی‌های پرچمدار در نظر گرفته می‌شود.

برای تامین امنیت این گوشی، از یک حسگر اثر انگشت به روی دکمه‌ی پاور استفاده شده که به سرعت می‌تواند اثر انگشت را شناسایی کرده و عملکردی بسیار سریع در رمزگشایی گوشی دارد. علاوه بر آن گوشی Poco X3 pro از یک سنسور تشخیص چهره دو بعدی نیز، برای امنیت بیشتر استفاده کرده که در شرایط نوری مناسب می‌تواند به خوبی چهره را تشخیص دهد و سرعت عمل بالایی دارد.

 

دوربین

گوشی Poco X3 pro از دوربین اصلی 48 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم 1.8، دوربین التراواید 8 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم 2.2 ، دوربین ماکرو 2 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم 2.4 و سنسور تشخیص عمق 2 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم 2.4 تشکیل شده است. دوربین‌های در نظر گرفته شده برای گوشی Poco X3 pro به نسبت نسل پیشین خود یعنی Poco X3 دچار افت شده که دلیل آن، کاهش هزینه برای به کارگیری چیپست قدرتمندتر است.

عملکرد دوربین اصلی در گوشی Poco X3 pro به همان خوبیست که انتظار می‌رود؛ در تصاویر به ثبت رسیده توسط دوربین اصلی، داینامیک رنج عملکرد بسیار خوبی داشته، رنگ‌ها شفاف بوده و نسبت به آنچه که در واقعیت دیده می‌شوند، دارای کمی اغراق هستند. تصاویر در شرایط نوری مناسب از شارپنس خوبی نیز بهره برده و به دلیل وجود فوکوس خودکار تشخیص فاز، دوربین در پیدا کردن سوژه سر در گم نشده و به راحتی به روی سوژه مورد نظر فوکوس می‌کند.

در عکاسی پرتره گوشی Poco X3 pro ، در تشخیص و جدا کردن سوژه از بک گراند کمی مشکل داشته و تنها در شرایط نوری مناسب می‌توان عکس‌های پرتره‌ی خوبی ثبت کرد. در عکاسی از شب یا عکاسی در مکان‌هایی با شرایط نوری کم، دوربین به صورت خودکار، اکسپوژر را بیشتر کرده تا نور بیشتری از محیط دریافت کند و تصاویر در این حالت، کمترین نویز ممکن را خواهند داشت.

دوربین التراواید گوشی Poco X3 pro ، اگرچه به نسبت دوربین اصلی، کیفیت ضعیف‌‌تری دارد، اما می‌تواند تا 119 درجه از یک منظره را تشخیص داده، رنگ‌ها را همان گونه که در واقعیت دیده می‌شود به تصویر کشیده و می‌تواند جزئیات یک سوژه را به خوبی نمایش دهد. در تصاویر خمیدگی در اطراف تصویر کاملا متناسب بوده و به طور کلی این دوربین نیز می‌تواند تصاویر فوق‌العاده‌ای به عنوان یک میان‌رده به ثبت برساند. دوربین ماکرو، توانایی تشخیص و ثبت کوچک‌ترین جزئیات را داشته اما در فوکوس، کمی دچار مشکل می‌شود و برای ثبت تصاویر ماکرو با گوشی Poco X3 pro باید زمان قابل توجه‌ای پرداخت.

این ترکیب دوربین توانایی فیلم برداری 4K در 30 فریم بر ثانیه، 1080 در 30، 60 و 120 فریم بر ثانیه را داشته که اگرچه نمی‌تواند به خوبی فوکوس کند و باید به صورتی دستی فوکوس صورت گیرد، اما استابلایزر عملکردی کاملا مناسب داشته و به کمک لرزشگیر اپتیکال، فیلم‌های ضبط شده نویز و لرزش زیادی ندارند.

دوربین سلفی گوشی Poco X3 pro ، یک لنز 20 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم 2.2 بوده که می‌تواند جزئیات زیادی از تصویر را به ثبت برساند. داینامیک رنج و شارپنس تصاویر سلفی نیز عملکرد مطلوبی داشته و عکس‌های گرفته شده در نور شدید یا نور بسیار کم دچار بهم ریختگی در جزئیات نشده و کیفیت خود را حفظ می‌کند. دوربین سلفی از قابلیت فیلم‌برداری 1080 در 30 فریم بر ثانیه نیز برخوردار است.

 

باتری

برای تامین انرژی POCO X3 PRO، از یک باتری لیتیوم یونی غیر قابل تعویض 5160 میلی آمپر استفاده شده که می‌تواند در استفاده‌های معمولی، برای یک روز کامل انرژی خود را حفظ کرده و کاربر را از شارژ مجدد بی‌نیاز کند. برای شارژ کردن این باتری، یک آدابتور فست شارژ 32 وات در نظر گرفته شده که به کمک این آدابتور، می‌توان در کمتر از 55 دقیقه به طور کامل گوشی را شارژ نمود.

 

جمع بندی

گوشی Poco X3 pro در دو نسخه رم 6 و 8 گیگابایت عرضه شده که با حافظه داخلی 128 و 256 می‌تواند از هر گونه اطلاعات و محتوایی پشتیبانی کند. همچنین می‌توان به کمک یک micro SD ظرفیت حافظه داخلی را افزایش داد. این گوشی مانند بسیاری از میان‌رده‌های پرقدرت از قابلیت NFC نیز پشتیبانی می‌کند که به کمک این قابلیت، می‌تواند به راحتی اطلاعات مالی و شخصی را به دستگاه‌های مربوطه انتقال دهد و گوشی همراه به یک کارت هوشمند نیز تبدیل می‌گردد. گوشی Poco X3 pro در رنگ‌های مشکی، سرمه‌ای و برنزی به بازار عرضه شده است.

 

ارزش خرید

از جمله رقبای این گوشی می‌توان به Galaxy A51 و Mi 11 lite اشاره کرد. در بخش طراحی، این گوشی از طراحی بسیار بهتر و سبک‌تری به نسب A51 برخوردار بوده اما توان رقابت با  Mi 11 lite  را ندارد. دوربین‌های قرار گرفته در گوشی Poco X3 pro از کیفیت متناسبی برخوردار بوده و می‌تواند در بین میان‌رده‌ها، حرفی برای گفتن داشته باشد و سخت افزار مورد استفاده در این گوشی باعث شده تا گوشی Poco X3 pro به یکی از بهترین میان‌رده‌های کمپانی شیائومی تبدیل گردد. شما کدام گوشی از خانواده‌ی poco را ترجیح می‌دهید؟

 

منبع: ماریاتل وارد کننده رسمی تلفن همراه

اینستاگرام ماریاتل

نقد و بررسی گوشی Poco m3 با حافظه داخلی 64 گیگابایت

نقد و بررسی گوشی POCO M3

برندهای گوشی موبایل هر یک نامی داشته و با توجه به عملکرد و رضایت مندی کاربران، مشهور و شناخته می‌شوند. Poco یکی از جدیدترین سری های شرکت شیائومی بوده که با عملکردی بسیار فراتر از حد انتظار خیلی سریع مشهور شده و توانسته نظر بسیاری از کاربران و منتقدان را به خود جلب کند. گوشی POCO M3 که یکی از تازه واردهای این سری جذاب به حساب می آید، با باتری 6000 میلی آمپر و دوربین 48 مگاپیکسل به همراه چیپست قدرتمند اسنپدراگون 662 توانسته از پس تمام نیازهای کاربران خود بر بیاید. با این مقاله از ماریاتل همراه باشید تا به بررسی بیشتر این گوشی جذاب بپردازیم.

 

طراحی

گوشی POCO M3 از متریال پلاستیک بسیار مرغوب ساخته شده که جزئیاتی مانند پوست چرم به روی این پلاستیک حک شده و در هنگام دست گرفتن این گوشی، بدنه‌ای با طرح چرم در دست جای گرفته که از زیبایی و راحتی بسیار زیادی برخوردار بوده و پلاستیک بودن جنس بدنه چندان به چشم نمی‌آید.

در قسمت بالای بدنه پشتی آرم POCO به همراه ماژول دوربین در یک صفحه‌ی براق مشکی قرار گرفته که بر خلاف بدنه، جاذب اثر انگشت بوده و خیلی زود کثیف می‌شود. لبه‌های بدنه پشتی زمانی که به فریم می‌رسد، حالت صاف داشته و خبری از طرح چرم مانند نبوده و فریم دور گوشی نیز از جنس پلاستیک مات می‌باشد که از بدنه‌ی پشتی پیروی کرده است. در سمت پایین فریم، یک میکروفون، درگاه تایپ C و اسپیکر قرار گرفته، در سمت راست فریم دکمه‌ی پاور و ولوم برای کم و زیاد کردن صدا تعبیه شده، در بالای فریم یک جک 3.5 میلی متری به همراه یک نویز گیر و اسپیکر در نظر گرفته شده و در نهایت در سمت چپ فریم خشاب سیم‌کارت به چشم می‌خورد.

در پنل جلویی گوشی از یک گوریلا گلس 3 برای صفحه نمایش استفاده شده که این شیشه از مقاومت بسیار بالایی برخوردار نیست. گوشی POCO M3 198 گرم وزن داشته و با ابعاد 6.5 اینچ، تنها 83% از بدنه را صفحه نمایش به خود اختصاص داده است. دوربین سلفی به همراه یک اسپیکر مکالمه هم در قسمت بالای صفحه نمایش گوشی POCO M3 قرار گرفته است.

این گوشی با طراحی خاص خود، نسبت به رقبا از زیبایی و طراحی بسیار قوی‌تری بهره برده و می‌تواند توجه بسیاری از دوستداران کمپانی شیائومی را به خود جلب کند.

 

صفحه نمایش

پنل قرار گرفته برای صفحه نمایش گوشی POCO M3 از نوع IPS LCD بوده و می‌تواند رنگ‌ها را به همان شفافیت که هستند نشان داده و در هنگام اسکرول کردن و جابه جایی در بین صفحات، کمترین لگ و باگ را در بین میان‌رده‌ها دارد.

این صفحه نمایش از روشنایی مطلوبی بهره‌مند است و کاربر در هنگام استفاده از این گوشی در نور شدید و آفتاب دچار مشکل نشده و به راحتی می‌تواند به فعالیت بپردازد. رزولوشن این صفحه 1080 در 2340 بوده و تراکم 395 پیکسل در هر اینچ را دارد و می‌تواند بیش از 16 میلیون رنگ را به راحتی از یک دیگر تشخیص داده و نشان دهد و رنگ مشکی از عمق بسیار خوبی برخوردار است.

این صفحه نمایش در دید مستقیم عملکردی فوق‌العاده متناسب با قیمت خود دارد اما در صورت دید از گوشه‌ها یا قرار گیری صفحه نمایش در زاویه، رنگ‌ها کاملا بهم ریخته و کیفیت تصویر پایین‌ دیده می‌شود.

 

سخت افزار گوشی POCO M3

شیائومی برای این میانرده‌ی خود از یک چیپست اسنپدراگون 662 استفاده کرده که مانند بسیار از چیپست‌های این خانواده، از عملکردی کاملا پایدار برخوردار است و در طی استفاده طولانی مدت دچار کند شدن یا لگ نمی‌شود و به راحتی بسیاری از برنامه‌های سنگین را می‌تواند اجرا کند. علاوه بر آن، گوشی POCO M3 دارای پردازنده گرافیکی Adreno 610 بوده و پردازنده‌ی مرکزی  هشت هسته‌ایست که چهار هسته‌ی آن 2.0 گیگاهرتز Kryo 260 Gold و چهار هسته‌ی دیگر آن 1.8 گیگاهرتز Kryo 260 Silverمی‌باشد و تنها در زمانی از هر هشت هسته استفاده می‌کند که گوشی در حال پردازش یک برنامه‌ی سنگین یا حجم زیادی از اطلاعات باشد.

مکمل سخت افزارهای این میان‌رده، نرم افزار آن است که از اندروید 10 پشتیبانی کرده و امکان حضور در بروز رسانی‌های اندرویدی دارد. همچنین از رابط کاربری جذاب و دوست داشتنی MIUI استفاده می‌کند که هر فردی با هر سلیقه‌ای می‌تواند با این رابط کاربری ارتباط برقرار کند.

برای تضمین امنیت گوشی POCO M3 به حسگر اثر انگشت که روی دکمه‌ی پاور قرار گرفته می‌توان اشاره کرد. این حسگر از تشخیص و سرعت عمل بالایی برخوردار بوده و به راحتی و دقت می‌تواند اثر انگشت را شناسایی کرده و گوشی را رمز گشایی کند. همچنین از یک حسگر تشخیص چهره دو بعدی نیز بهره مند است که این حسگر نیز عملکرد خوبی داشته و در نور مناسب می‌تواند به خوبی چهره را تشخیص دهد.

 

دوربین

گوشی POCO M3 از سه لنز در یک ماژول مستطیل شکل در بدنه‌ی پشتی برای عکاسی استفاده می‌کند که دوربین اصلی 48 مگاپیکسل واید با گشودگی دیافراگم 1.8، دوربین ماکرو 2 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم 2.4 و سنسور تشخیص عمق 2 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم 2.4 تشکیل دهنده‌ی دوربین‌های این گوشی هستند.

تصاویر به ثبت رسیده توسط دوربین اصلی گوشی POCO M3 ، کیفیت قابل توجهی نداشته و داینامیک رنج عملکرد مناسبی از خود نشان نمی‌دهد. همچنین بالانس رنگی در این دوربین عملکرد موفقی نداشته و رنگ‌های موجود در تصویر با آنچه که در واقعیت هستند بسیار متفاوت است و شارپنس خوبی نیز ندارد. اما به طور کلی در این بازه قیمت می‌توان عکس‌های قابل قبولی به ثبت رساند اما برای عکاسی حرفه‌ای باید به سراغ گوشی‌های دیگر رفت.

در عکس‌های پرتره نیز، سوژه به کمک سنسور تشخیص عمق، به خوبی تشخیص داده شده و از بک گراند جدا می‌شود و می‌توان عکس‌های پرتره قابل قبولی به ثبت رساند. لنز ماکرو نیز عملکرد مناسبی نداشته و نمی‌تواند جزئیات را به همان خوبی که هست به ثبت برساند.

دوربین پشتی قابلیت فیلم‌برداری 1080 بر 30 فریم در ثانیه داشته که می‌تواند برای ضبط فیلم‌های روزمره مناسب باشد اما از پس فیلم‌برداری‌های حرفه‌ای بر نمی‌آید.

دوربین سلفی یک لنز 8 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم 2.1 بوده که می‌تواند عکس‌های سلفی خوبی گرفته و عملکردی بهتر از دوربین اصلی دارد.

 

باتری گوشی POCO M3

کمپانی شیائومی برای گوشی POCO M3 یک باتری 6000 میلی آمپر لیتیوم یونی در نظر گرفته که در استفاده‌های سنگین تا بیش از دو روز می‌تواند شارژ داشته و به شارژ مجدد نیاز نداشته باشد. همچنین برای شارژ مجدد یک آدابتور فست شارژ 18 وات ذکر شده که در جعبه، از نوع 22 وات قرار گرفته و می‌تواند گوشی را در عرض دو ساعت و سی دقیقه به طور کامل شارژ کند که این مقدار زمان برای یک باتری 6000 میلی آمپر کاملا مناسب است.

 

جمع بندی

گوشی POCO M3 در رنگ‌های زرد، آبی و مشکی تولید و به بازار عرضه شده است. این گوشی با حافظه داخلی 64 گیگابایت و رم 4 و 6 گیگابایت ارائه شده و به کمک micro SD می‌توان حافظه داخلی را افزایش داد. همچنین مدل 128 گیگابایت آن نیز برای دوستداران این گوشی در نظر گرفته شده است.

 

ارزش خرید

از رقبای هم قیمت این گوشی می‌توان به Redmi Note 9S و گلکسی A31 اشاره کرد. در بخش طراحی و باتری، این گوشی هیچ حریفی نداشته و در نوع خود بسیار منحصر به فرد است. در بخش صفحه نمایش، این گوشی به نسبت Redmi Note 9S برتری داشته اما در رقابت گلکسی A31 حرفی برای گفتن نداشته و میدان رقابت را برای این گوشی از شرکت سامسونگ خالی می‌کند و در قسمت دوربین عملکردی بسیار پایین‌تر از رقبا داشته و نمی‌تواند وارد رقابت شود.

 

منبع: ماریاتل وارد کننده رسمی تلفن همراه

اینستاگرام ماریاتل

نقد و بررسی گوشی نوکیا 5.3

نقد و بررسی گوشی نوکیا 5.3

کمپانی نوکیا یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های تولید کننده‌ی گوشی همراه هوشمند است و مانند بسیاری از کمپانی‌های دیگر با گذر زمان دستخوش تغییرات و پیشرفت‌های قابل توجهی شده است. گوشی مقرون به صرفه نوکیا 5.3 یکی از میان‌رده‌های جذاب کمپانی نوکیا بوده که در ماه مارس 2020 به بازار عرضه شده است. این گوشی با یک باتری فوق‌العاده با دوام 4000 میلی آمپر و رم 3، 4 و 6 به همراه یک دوربین 13 مگاپیکسل و چیپست اسنپدراگون 665 معرفی شده که با ظاهری بسیار چشم نواز، به میدان رقابت با گوشی‌هایی مانند گلکسی A21S و ردمی نوت 9 از کمپانی شیائومی آمده است. برای بررسی بیشتر این گوشی جذاب با ماریاتل همراه باشید.

 

طراحی

شرکت نوکیا برای این میان‌رده‌ی خود، از متریال پلاستیک برای طراحی بدنه پشتی و فریم دور آن استفاده نموده است. جنس بدنه‌ی پشتی از پلاستیک مات و جاذب اثر انگشت بوده و به راحتی کثیف می‌شود که برای حل این مشکل یک قاب ژله‌ای کافیست! دوربین‌های چهارگانه‌ی این گوشی بر خلاف دیگر رقبا در یک ماژول مشکی رنگ دایره درست در وسط پنل پشتی جای گرفته و باعث شده ظاهر این گوشی بسیار زیبا و قابل توجه باشد. فریم دور گوشی نیز از پلاستیک مات طراحی شده تا یکپارچگی خود را با بدنه‌ی پشتی حفظ کند.

در قسمت پایین فریم یک درگاه تایپ C، میکروفون و اسپیکر قرار گرفته است؛ در سمت راست فریم دکمه‌های کم و زیاد کردن صدا و پاور جای گرفته؛ بالای فریم جک 3.5 میلی متری به همراه میکروفون دوم طراحی شده و در سمت چپ فریم نیز خشاب برای جای گیری سیم کارت و micro SD به همراه دکمه‌ای که کاربر را مستقیماً به دستار صوتی گوگل متصل می‌کند قرار گرفته است.

پنل جلویی نوکیا 5.3 از جنس گوریلا گلس 3 بوده که در برابر خط و خش‌های سطحی می‌تواند مقاومت خوبی داشته باشد. این گوشی در ابعاد 6.5 اینچ طراحی شده که 82.3% از پنل جلویی را صفحه نمایش به خود اختصاص داده و دارای حاشیه‌ای نسبتا ضخیم است. در بالای پنل جلو، دوربین سلفی در یک ناچ قطره‌ای جا گرفته و اسپیکر مکالمه‌ باریکی در بالای آن طراحی گشته است. این گوشی بسیار خوش دست بوده و تنها 185 گرم وزن داشته که کاربر در استفاده‌های طولانی مدت از آن خسته نشده و احساس خوشایند و دوستی با این گوشی هوشمند می‌تواند داشته باشد.

 

صفحه نمایش

در پنل جلویی نوکیا 5.3 یک پنل صفحه نمایش IPS LCD تعبیه شده که به راحتی می‌تواند 16 میلیون رنگ‌ را تشخیص داده و رنگ‌ها را به همان شدت و کنتراستی که واقعا هست به نمایش در میاورد. همچنین عمق رنگ متناسبی نسبت رقبای خود داشته اما روشنایی صفحه می‌توانست عملکردی بهتری داشته باشد. این میان رده با رزولوشن 720 در 1600 و تراکم 268 پیکسل در هر اینچ به گزینه‌ای مناسب و مقرون به صرفه برای وب‌گردی و فیلم دیدن تبدیل شده و می‌تواند با عملکرد مناسبی که دارد کاربر خود را راضی نگه دارد.

 

سخت افزار نوکیا 5.3

نقطه قوت اصلی نوکیا 5.3 در قسمت سخت افزار این گوشی جای گرفته؛ جایی کمپانی نوکیا از یک چیپست اسنپدراگون 665 برای این میان‌رده در نظر گرفته که از قدرت و عملکرد بسیار خوبی برخوردار است و می‌تواند در استفاده طولانی مدت پایداری خود را حفظ کرده و دچار لگ نشود.

این چیپست به همراه پردازنده گرافیکی Adreno 610 عرضه شده و پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای با چهار هسته‌ی 2.0 گیگاهرتز Kryo 260 Gold و چهار هسته‌ی 1.8 گیگاهرتز Kryo 260 Silver به تکمیل کردن پکیج سخت افزار نوکیا 5.3 پرداخته است و مجموع قرار گرفتن این سخت افزارها در کنار یکدیگر باعث شده تا کاربر کمترین کندی و داغ شدگی را در این گوشی حس کند و برای ساعت‌ها با بازی‌ها و برنامه‌های سنگین فعالیت کند بدون آن که گوشی نوکیا 5.3 پیداری عملکرد خود را از دست بدهد. در زمان عرضه این گوشی از اندروید 10 برخوردار بوده و ممکن است آپدیت‌های رابط کاربری خود را در آینده دریافت کند.

برای تامین امنیت نوکیا 5.3 یک حسگر اثر انگشت در پنل پشتی این گوشی قرار گرفته که از سرعت بسیار خوب و عملکردی بدون کندی یا خطا داراست و می‌تواند به خوبی امنیت این میان‌رده را تامین کند. برای تکمیل پکیج امنیت این میان‌رده، از یک حسگر تشخیص چهره دو بعدی نیز استفاده شده که این حسگر عملکردی بسیار سریع و قابل قبولی داشته و در نور کم و شب نیز می‌تواند چهره را شناسایی کند.

 

دوربین

گوشی نوکیا 5.3 برای عکاسی از چهار لنز در یک ماژول دایره استفاده می‌کند که دوربین اصلی با کیفیت 13 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم 1.8، دوربین التراواید 5 مگاپیکسل و 2 مگاپیکسل تشخیص عمق و 2 مگاپیکسل ماکرو مجموع تشکیل دهنده‌ی پکیج دوربین‌ها می‌باشند.

عکس‌های به ثبت رسیده توسط دوربین اصلی گوشی نوکیا 5.3 در نور مناسب از شارپنس بسیار خوبی برخوردار بوده و رنگ‌ها را به واقعی‌ترین شکل ممکن به ثبت می‌رساند اما در صورت زوم به روی تصویر، سوژه جزئیات خود را از دست داده و حالی آب رنگی می‌گیرد.

داینامیک رنج قرار گرفته به روی دوربین اصلی عملکرد بالاتری داشته و اختلاف بین رنگ‌های تیره و روشن را تقریبا به صورت یک طیف سایه روشن شناسایی می‌کند که آزار دهنده نمی‌باشد. در ثبت تصاویر پرتره نیز نوکیا 5.3 به خوبی عمل کرده و سوژه را به راحتی تشخیص داده و از بک گراند جدا می‌کند و حالت Blur متناسب و چشم‌نوازی به بک‌گراند تصاویر می‌بخشد که کاملا رضایت بخش است.

عکس‌های به ثبت رسیده در حالت شب نیز از نویز بسیار کمی برخوردار هستند و می‌توان عکس‌هایی با کیفیت متناسب با یک گوشی میان‌رده به تصویر بکشد و کاربر خود را راضی نگه دارد. دوربین التراواید عملکردی ضعیف‌تر از دوربین اصلی داشته و شارپنس و داینامیک رنج در این دوربین کیفیت پایین‌تری دارند. دوربین ماکرو از قابلیت فوکوس برخوردار بوده و در نور مناسب می‌تواند جزئیات کاملا خوبی از سوژه را به ثبت برساند و تصاویر ثبت شده نویز کمی داشته و جزئیات به خوبی قابل مشاهده است.

نوکیا 5.3 برای فیلم‌برداری از قابلیت 4K و 1080 در 30 فریم بر ثانیه برخوردار است برای فیلم برداری روزمره مناسب بوده و عملکرد رضایت بخشی دارد اما برای فیلم‌برداری‌های حرفه‌ای باید به سراغ گزینه‌های دیگری رفت.

در پنل جلویی یک لنز 8 مگاپیکسل واید برای دوربین سلفی در نظر گرفته شده که تنها در شرایط نوری خوب می‌توان تصاویر قابل توجهی ثبت کرد. در صورت عدم وجود نور کافی، داینامیک رنج دوربین تشخیص خود را از دست داده و تصاویر تیره‌تر یا بسیار سفیدتر از آنچه که باید باشند به ثبت می‌رسند. برای فیلم برداری با دوربین سلفی نیز قابلیت فیلم‌برداری 1080 در 30 فرریم بر ثانیه قرا گرفته که می‌تواند فیلم‌های سلفی رضایت بخشی ضبط کند.

 

باتری

باتری قرار گرفته برای نوکیا 5.3 از نوع لیتیوم یونی غیر قابل تعویض 4000 میلی آمپر است که در استفاده‌های بسیار سنگین و بی‌وقفه تا 17 ساعت می‌تواند انرژی خود را حفظ کند و خاموش نگردد.

برای شارژ مجدد این باتری فوق‌العاده، یک آدابتور 10 وات تعبیه شده تا در مدت یک ساعت و 50 دقیقه این باتری را از صفر تا صد درصد شارژ نماید. اگر این گوشی از قابلیت فست شارژ پشتیبانی می‌کرد می‌توانست در طی مدت زمان بسیار کوتاه‌تری شارژدهی خود را کامل کند که متاسفانه شرکت نوکیا برای کاهش قیمت تمام شده، چنین قابلیتی را برای گوشی نوکیا 5.3 در نظر نگرفته است.

 

جمع بندی

نوکیا 5.3 تنها با حافظه داخلی 64 گیگابایت تولید شده و به کمک یک micro SD می‌توان این مقدار حافظه را افزایش داد. RAM در نظر گرفته شده برای این گوشی، 3، 4 و 6 گیگابایت است و رنگ‌های در نظر گرفته شده برای بدنه‌ی نوکیا 5.3 فیروزه‌ای، کرم ماسه‌ای و مشکی ذغالی می‌باشد. از دیگر نقاط قابل توجه در این گوشی، قرار گیری چراغ نوتفیکشن به روی دکمه‌ی پاور است که باعث تفاوت ظاهری با دیگر رقبای خود می‌شود. همچنین وجود دکمه‌ی دسترسی به دستیار صوتی گوگل باعث می‌شود تا هر فعالیتی را تنها با گفتار و دیکته کردن به گوشی انجام داد.

 

ارزش خرید

گوشی نوکیا 5.3 در زمان عرضه 180 دلار قیمت گذاری شده که رقبای هم‌قیمت این گوشی در ایران، گوشی‌های گلکسی A21S و ردمی نوت 9 می‌باشد.

این گوشی نسبت به رقبای هم‌قیمت خود، از سخت افزار و طراحی با کیفیت‌تری  برخوردار بوده و در باتری و صفحه نمایش رقابتی برابر با این رقبا داشته و در بخش دوربین، میدان را برای دو رقیب خود خالی می‌کند. با این حال اگر طرفدار بازی‌های سنگین گرافیکی با گوشی هستید نوکیا 5.3 یک انتخاب کاملا مقرون به صرفه و مناسب است.


منبع: ماریاتل وارد کننده رسمی تلفن همراه

اینستاگرام ماریاتل

نقد و بررسی گوشی S21 Ultra با حافظه داخلی 512 گیگابایت

نقد و بررسی گوشی گلکسی S21 Ultra

شرکت‌ها و کمپانی‌های تولید گوشی هوشمند، هر ساله تعدادی گوشی به بازار عرضه می‌کنند که با توجه به متریال و عملکردهایی که این گوشی‌ها داشته به سه دسته‌ی گوشی‌های اقتصادی، گوشی‌های میان‌رده و گوشی‌های پرچم‌دار تقسیم می‌شوند. سامسونگ نیز در ژانویه‌ی 2021، جدیدترین گوشی پرچم‌دار خود یعنی گلکسی S21 Ultra را به بازار عرضه کرده که بهترین گوشی در نوع خودش است. گوشی گلکسی S21 Ultra با چیپست اسنپدراگون 888 و دوربین چهارگانه به همراه باتری 5000 میلی آمپر سرو صدای زیادی به پا کرده و توجه بسیاری از دوست‌داران پرچمدار این شرکت را به خود جلب نموده است. برای بررسی بیشتر این گوشی با ابهت و پرچم دار با ماریاتل همراه باشید.

 

طراحی گوشی با بهترین متریال ممکن

گوشی گلکسی S21 Ultra با ظاهری بسیار گران‌قیمت و شکیل طراحی شده است. جنس متریال استفاده شده برای بدنه‌ی پشتی گوشی از گوریلا گلس 7 با طراحی مات است که هیچ ردی از اثر انگشت را به خود جذب نمی‌کند. این بدنه در برابر هر گونه ضربه و خط و خش در امان بوده و به سختی دچار شکستگی می‌شود.

فریم دور گوشی نیز از یک آلومینیوم بسیار باکیفیت ساخته شده و برای زیبایی هر چه بیشتر این فریم به روی ماژول دوربین نیز کشیده شده تا دوربین چهارگانه این پرچمدار به فریم متصل باشد. در سمت راست فریم دکمه کم و زیاد کردن و پاور به چشم می‌خورد، میکروفون در قسمت بالای فریم جای گرفته و میکروفون دوم، درگاه تایپ C ، اسپیکر صدا و خشاب سیم کارت نیز در سمت پایین فریم قرار گرفته است. صفحه نمایش گوشی گلکسی S21 Ultra نیز از جنس گوریلا گلس Victus بوده و دارای کمی انحنا در قسمت‌های متصل به فریم است. همچنین دوربین سلفی در یک پانچول بسیار کوچک در قسمت بالای این صفحه نمایش به چشم می‌خورد.

 

صفحه نمایش

صفحه نمایش گلکسی S21 Ultra از نوع Dynamic AMOLED 2X بوده و با رزولوشن 1440 در 3200 پیکسلی و با تراکم 515 پیکسل در هر اینچ می‌تواند به چشم‌نوازترین حالت ممکن تصاویر را نشان دهد. این گوشی 6.8 اینچ صفحه نمایش داشته و نسبت صفحه نمایش به بدنه 90% بوده و S21 Ultra کمترین نوار حاشیه را در صفحه نمایش در بین گوشی‌های شرکت سامسونگ را داراست. این پرچمدار از نمایشگر 120 هرتزی پشتیبانی می‌کند که در هنگام انجام کارهای متخلف با گوشی بین 10 تا 120 هرتز می‌تواند متغیر باشد و در هنگام وب گردی این نرخ به عدد 10 الی 20 رسیده و در حین بازی‌های اکشن و پر تحرک به بالاترین حد خود، یعنی نرخی بین 110 تا 120 هرتز تغییر می‌کند تا تحت هر شرایطی بهترین صفحه نمایش به کاربر نشان داده شده و در عین حال در مصرف باتری نیز صرفه جویی کند.

S21 ultra از گواهی IP68 پشتیبانی می‌کند که باعث می‌شود این پرچمدار در برابر نفوذ گرد و غبار کاملا ایمن بوده و می تواند به مدت 30 دقیقه در عمق یک متری آب دوام آورد.

 

سخت افزار

گوشی گلکسی S21 Ultra  در دو نسخه به بازار عرضه شده؛ نسخه مخصوص انتشار در ایالات متحده آمریکا، چین و کره جنوبی  که از چیپست کوآلکوم اسنپدراگون 888 ساخته شده و نسخه‌ی گلوبال که از یک اگزینوس 2100 پشتیبانی می‌کند. پردازنده‌ی گرافیکی این گوشی در عرضه جهانی از نوع Mali-G78 MP14 می‌باشد و از یک پردازنده‌ هشت هسته‌ای نیز پشتیبانی کرده که یک هسته‌ی 2.9 گیگاهرتزی Kryo 680، سه هسته‌ی 2.8 گیگاهرتز Kryo 680 و 4 هسته‌ی 2.2 گیگاهرتزی Kryo 680 را شامل می‌شود. اما در نسخه‌ی خاص از پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 660 استفاده کرده و هشت هسته‌ی پردازنده‌ی مرکزی نیز شامل یک هسته‌ی 2.84 گیگاهرتزی Kryo 680، سه هسته‌ی 2.42 گیگاهرتز Kryo 680 و 4 هسته‌ی 1.80 گیگاهرتز Kryo 680 می‌شود. پکیج این سخت افزارها در کنار یک دیگر باعث شده تا این پرچمدار داغ نکرده و به هیچ عنوان دچار لگ یا کندی نشود و به انتخابی کاملا مناسب برای گیمرها تبدیل گردد.

شرکت سامسونگ برای این پرچمدار از یک حسگر اثر انگشت اپتیکال در زیر صفحه نمایش استفاده کرده که از امنیت فوق‌العاده خوبی برخوردار بوده و بر خلاف دیگر حسگرها، سرعت بسیار بالا و قابل توجهی داشته و اثر انگشت را به دقیق‌ترین شکل شناسایی می‌کند. گلکسی اس 21 الترا علاوه بر این حسگر، از یک حسگر تشخیص چهره سه بعدی نیز استفاده کرده که عملکردی کاملا قابل قبول داشته و می‌تواند حتی در نور کم نیز به راحتی چهره ها را تشخیص دهد. همچنین سامسونگ برای پشتیبانی از رمزها و امنیت گوشی، قسمتی برای آن در نظر گرفته که تمام رمزهای عبور را در خود ذخیره کرده تا کاربر به راحتی بتواند هر رمزی را در صورت فراموشی بازیابی کند که این یک نمره مثبت برای این سری از پرچم دارهای جدید سامسونگ می باشد.!

گلکسی S21 Ultra برای بهترین بودن در هر قسمتی از رابط کاربر one UI 3 استفاده کرده که جذاب‌ترین رابط کاربری شرکت سامسونگ تا به امروز است.

 

دوربین های گلکسی S21 Ultra

گلکسی S21 Ultra دارای چهار دوربین در قسمت پشتی گوشی بوده که دوربین اصلی آن 108 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم 1.8 که از قابلیت فوکوس خودکار لیزری برخودار است، دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض با گشودگی دیافراگم 2.2، دوربین 10 مگاپیکسلی Periscope telephoto و گشودگی دیافراگم 4.9 که دارای زوم اپتیکال 10 برابری می‌باشد و در نهایت دوربین 10 مگاپیکسلی Telephoto و گشودگی دیافراگم 2.4 که دارای قدرت زوم اپتیکال 3 برابری می‌باشد.

دوربین اصلی گلکسی اس 21 الترا از شارپنس بسیار خوبی برخوردار بوده و عکس‌ها، روشنایی کاملا متناسب با محیط عکاسی دارد. این دوربین به نسبت دیگر گوشی‌های پرچمدار می‌تواند تعداد رنگ‌های بیشتری را در سوژه شناسایی کرده و جزئیات بسیار بیشتری را به تصویر بکشد. دوربین های گوشی S21 Ultra نظر هر ادیتوری را به خود جلب می‌کند، چرا که کیفیت بسیار بالایی در ثبت تصاویر داشته و هیچگونه دستکاری یا تغییری در رنگ‌های سوژه نمی‌دهد. دوربین 4 گانه گلکسی اس 21 الترا در عکس‌های پرتره، سوژه را به خوبی تشخیص داده و از پس زمینه جدا می‌کند و با این کار حالت مات شدگی و blur نیز کاملا حالت طبیعی داشته و حس خوشایندی به تصاویر پرتره می‌بخشد.

فوکوس تعبیه شده در این دوربین، سرعت بسیار بالایی داشته و سوژه را به خوبی تشخیص می‌دهد و در هنگام فوکوس، رنگ‌ها و داینامیک‌رنج همانطور که باید باشد باقی می‌ماند و دچار بهم ریختگی نمی‌شود. در زوم اپتیکال ده برابری، کیفیت دوربین به بهترین شکل ممکن باقی می‌ماند و جزئیات به خوبی هر چه تمام‌تر دیده می‌شود. همچنین برای راحتی بیشتر در هنگام زوم کردن، دوربین به روی سوژه مورد نظر قفل کرده و مانع از اثر گذاری لرزش دست در ثبت تصویر شده و 2 الی 3 ثانیه به کاربر زمان داده تا بتواند سوژه قفل شده در بهترین حالت را به ثبت برساند.

عکس‌های به ثبت رسیده در حالت شب با دوربین های گلکسی S21 Ultra از کیفیت بسیار بهتری برخوردار بوده و کمی روشن‌تر از آنچه که هست به تصویر کشیده شده و کمترین نویز را در بین عکس‌های گرفته شده دارد.

دوربین التراواید گوشی S21 Ultra دارای تکنولوژی فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز بوده که نه تنها باعث می‌شود عکس‌ها با کیفیت بسیار بالا به ثبت برسد، بلکه در صورت نزدیک شدن به سوژه بیش از حد لنز التراواید، این دوربین به صورت خودکار به حالت میکرو تغییر یافته و می‌تواند جزئیات سوژه نزدیک شده را ثبت کند. در این حالت اما کشیدگی در اطراف عکس‌های التراواید کمی زیاد بوده و اعوجاج آن می‌توانست عملکرد بهتری داشته باشد.

گوشی گلکسی S21 Ultra توانایی فیلم برداری 4k در 60 فریم بر ثانیه و 8k در 24 فریم بر ثانیه را داشته که در هنگام این نوع فیلم‌برداری، از هر چهار لنز خود استفاده کرده تا فیلم‌ها به بهترین شکل ضبط شوند. اما نکته مهم این است که عملکرد استابلایزر در این دوربین عالی بوده و حالت Super Steady تعبیه شده در این دوربین از هر گونه لرزش و بهم ریختگی در تصویر جلوگیری می‌کند.

برای دوربین سلفی نیز گلکسی S21 Ultra از یک لنز 40 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم 2.2 بهره مند است که می‌تواند تصاویر سلفی بی نظیری را به ثبت برساند. تصاویر ثبت شده با اس 21 الترا از داینامیک رنج، شارپنس و روشنایی فوق‌العاده‌ای برخوردار بوده و پرتره‌های گرفته شده در نور کم نیز، نویز زیادی ندارند و کیفیت تصاویر به فوق‌العادگی مورد انتظار است. دوربین سلفی نیز از قابلیت فیلم‌برداری 4k در 30 فریم و 60 فریم بر ثانیه داراست که  می‌تواند فیلم‌ها را  به خوبی ضبط کند.

 

باتری

گلکسی S21 Ultra برای تامین انرژی خود، از یک باتری 5000 میلی آمپری لیتیوم یونی استفاده می‌کند که برای مدت 17 ساعت استفاده بی‌وقفه و سنگین، کاربر خود را از شارژ مجدد بی‌نیاز می‌کند. آدابتور مورد نیاز برای شارژ مجدد نیز به همراه این پرچمدار عرضه نشده که باید به صورت جداگانه خریداری شود. این گوشی برای شارژ سریع خود، به یک آدابتور 25 وات نیازمند است که می‌تواند در مدت یک ساعت و بیست دقیقه گوشی را به طور کامل شارژ نماید. علاوه بر آن به کمک شارژر بی‌سیم 15 واتی متعلق به شرکت سامسونگ نیز به شارژ مجدد این گوشی پرداخت.

 

جمع بندی

گوشی گلکسی S21 Ultra در دو نوع RAM و حافظه داخلی تولید شده که رم 12 گیگابایت به همراه 128 و 254 گیگابایت عرضه شده و رم 16 گیگابایت نیز به همراه حافظه داخلی 512 گیگابایت تولید شده است. از دیگر قابلیت‌های جذاب این پرچمدار می‌توان به پشتیبانی از سامسونگ Dex در دو حالت سیمی و بدون سیم، پشتیبانی از +ANT  و دستیار صوتی بیکسبی با پشتیبانی از زبان محاوره اشاره کرد. همچنین وای فای و بلوتوث قرار گرفته در این گوشی ارتقا پیدا کرده و از سرعت عمل بسیار بالاتری برخوردار هستند. گوشی S21 Ultra در رنگ‌های سفید، مشکی و نقره‌ای به بازار عرضه شده است.

 

ارزش خرید

گوشی گلکسی S21 Ultra یکی از بهترین پرچمداران شرکت سامسونگ بوده که با متریال مرغوب، دوربین فوق‌العاده، چیپست پایدار و باتری قدرتمند 5000 میلی آمپری و بادوام، ارزش خرید بسیار بالایی را در این بازه قیمتی از آن خود کرده و هیچ گونه رقیبی برای رقابت با آن پا به عرصه رقابت نمی گذارد.

 

منبع: ماریاتل وارد کننده رسمی تلفن همراه

اینستاگرام ماریاتل