همه چیز | از همه جا | درباره همه چیز!

همه چیز | از همه جا | درباره همه چیز!

اینجا یسری اطلاعات جامع رو به اشتراک میذاریم درباره هرچیزی که بخوای!
همه چیز | از همه جا | درباره همه چیز!

همه چیز | از همه جا | درباره همه چیز!

اینجا یسری اطلاعات جامع رو به اشتراک میذاریم درباره هرچیزی که بخوای!

نقد و بررسی گوشی گلکسی A01 Core

 

نقد و بررسی گوشی گلکسی A01 Core

کمپانی‌های مختلف، در کنار عرضه‌ گوشی‌های پرچمدار و میان‌رده، گوشی‌هایی تولید می‌کنند که کیفیت ساخت ضعیف‌تری داشته و تنها برای برآورده کردن نیاز روزانه‌ی کاربر تهیه می‌گردد. این دسته از گوشی‌ها قیمت بسیار پایین‌تری داشته و به گوشی‌های پایین رده یا اقتصادی معروف هستند و توانسته‌اند در دستان بسیاری از کاربران با سطع توقع پایین از گوشی، جای گیرند. گلکسی A01 core از گوشی‌های اقتصادی کمپانی سامسونگ بوده که لقب ارزان‌ترین گوشی کمپانی در سال 2020 را از آن خود کرده است. این گوشی جذاب با چیپست مدیاتک MT6739WW، باتری 3000 میلی آمپر و دوربین 8 مگاپیکسل روانه‌ی بازار شده و توجه بسیاری از منتقدان گوشی‌های اقتصادی را به خود جلب نموده. برای بررسی بیشتر این گوشی مقرون به صرفه با ماریاتل همراه باشید.

 

طراحی

کمپانی سامسونگ برای این گوشی مقرون به صرفه از متریال پلاستیک برای ساخت بدنه پشتی و فریم استفاده کرده؛ بدنه‌ پشتی از پلاستیک مات تهیه شده که با طرح راه راه موربی تزئین گشته و این طرح علاوه بر زیبایی بیشتر، از لیز خوردن گوشی در دست جلوگیری می‌نماید.

همچنین در سمت چپ بدنه‌ی پشتی، دوربین به همراه چراغ LED فلش در یک ماژول بیضی قرار گرفته است. در فریم گوشی نیز به پیروی از جنس بدنه از پلاستیک مات استفاده شده که رد اثر انگشت به روی آن باقی نمی‌ماند و گوشه‌های منحنی این فریم، به قرار گرفتن بهتر گوشی در دست، کمک شایانی می‌کند.

در پایین فریم اسپیکر، میکروفن، جک 3.5 میلی متری و درگاه micro USB؛ در سمت راست فریم دکمه‌ کم و زیاد کردن صدا به همراه دکمه‌ پاور و در سمت چپ فریم خشاب سیم کارت به چشم می‌خورد. به دلیل استفاده از متریال پلاستیک، گلکسی A01 Core وزن بسیار کمی داشته و تنها 150 گرم می‌باشد و در ابعاد 5.3 اینچ تولید شده است.

در قسمت جلوی گوشی نیز یک صفحه نمایش شیشه‌ای در نظر گرفته شده که مقاومت زیادی در برابر خط و خش ندارد و با حواشی بسیار پهن، تنها 74.5% از ابعاد بدنه را به خود اختصاص داده است. به طور کلی کمپانی سامسونگ تلاش زیادی برای طراحی متفاوت یا خاص نکرده و این گوشی شباهت بسیار زیادی به گوشی‌ها ساخته شده در سال‌های قبل از 2019 دارد.

 

 

صفحه نمایش

پنل قرار گرفته برای صفحه نمایش گلکسی A01 Core از نوع PLS IPS بوده و در رزولوشن 720 در 1480 و تراکم 311 پیکسل در هر اینچ، برای استفاده روزمره و وبگردی گذینه‌ی بسیار مناسبی است. تصاویر در این صفحه نمایش کیفیت قابل قبولی داشته و جزئیات به خوبی دیده می‌شود.

رنگ‌ها تقریبا به آنچه که در واقعیت هستند، شباهت داشته و عمق رنگ مشکی رضایت بخش است. این صفحه نمایش تنها در دید مستقیم کیفیت خوب خود را حفظ کرده و در صورت نگاه کردن به صفحه نمایش از زوایای کناری، رنگ‌ها کاملا بهم ریخته و کیفیت تصویر به شکل قابل توجهی کاسته می‌شود. روشنایی این صفحه نمایش عملکرد مناسبی داشته و کاربر در شرایط نوری نچندان شدید، به راحتی می‌تواند به فعالیت با صفحه نمایش بپردازد؛ اگرچه در نور شدید یا نور مستقیم آفتاب صفحه نمایش به سختی دیده می‌شود که در این بازه قیمتی مشکل قابل قبولیست.

 

سخت افزار

برای پردازنده‌ی گلکسی A01 Core از یک چیپست مدیاتک MT6739 استفاده شده که توانایی اجرای برنامه‌های سبک و نیمه سنگین را داشته و در اجرای این دسته از برنامه‌ها دچار کندی یا افت کیفیت نمی‌شود. برای پردازنده‌ی گرافیکی از PowerVR GE8100 بهره برده و دارای پردازنده‌ی مرکزی 4 هسته‌ای می‌باشد که هر چهار هسته‌ی آن از نوع 1.5 GHz Cortex-A53 است.

مجموع عملکرد این سخت افزارها در کنار یکدیگر باعث شده تا گلکسی A01 Core بتواند بسیاری از برنامه‌های مورد استفاده روزمره و بازی‌های کم حجم و سبک را به راحتی اجرا نماید و دچار کندی یا افزایش دما نشود؛ اما در تست صورت گرفته توسط تیم ماریاتل، در اجرای بازی سنگینی مانند Call of duty به شدت دچار لگ و کندی شده و توانایی اجرای چنین برنامه‌ی سنگینی را ندارد.

برای رابط کاربری این گوشی، از رابط کاربری معروف سامسونگ یعنی one UI استفاده شده که محیطی بسیار کاربر پسند داشته و مخاطب به راحتی می‌تواند با آن ارتباط برقرار کند و اگر کندی یا لگ در آن کمتر گردد، حتی می‌تواند رابط کاربری مورد علاقه مخاطب نیز شناخته شود.

گوشی گلکسی A01 Core از هیچ حسگر خاصی برای امنیت این گوشی استفاده نمی‌کند و کمپانی سامسونگ، حسگر اثر انگشت یا تشخیص چهره برای این گوشی در نظر نگرفته است و برای امنیت آن باید از پترن یا پسورد استفاده کرد.

 

دوربین

گلکسی A01 Core تنها یک لنز دوربین 8 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم 2.2 داشته که نسبت به قیمت گوشی، عکس‌های قابل قبولی به ثبت می‌رساند. رنگ‌ها در این دوربین کمی اغراق داشته و پررنگ‌تر از آنچه که در حقیقت هستند به ثبت می‌رسد.

شارپنس این دوربین عملکرد قابل قبولی داشته و جزئیات خوبی در هر تصویر به ثبت می‌رسد. همچنین در صورتی که کاربر حوصله به خرج داده و به عکاسی بپردازد، می‌تواند عملکرد بسیار ضعیف داینامیک رنج را بهبود ببخشد.

دوربین گلکسی A01 Core دارای فوکوس خوردکار بوده که باعث می‌شود بتوان راحت‌تر سوژه مورد نظر را انتخاب و به ثبت رساند. این دوربین توانایی فیلم برداری 1080 در 30 فریم بر ثانیه را نیز داشته که عملکرد آن چندان قابل توجه نیست و صرفا برای رفع نیاز می‌توان از آن استفاده کرد و برای فیلم‌برداری حرفه‌ای گزینه‌ی مناسبی نخواهد بود. دوربین سلفی این گوشی 5 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم 2.4 بوده که در شرایط نوری مناسب، تصاویر قابل قبولی به ثبت می‌رساند.

 

باتری

کمپانی سامسونگ برای این گوشی مقرون به صرفه، یک باتری لیتیوم یونی غیر قابل تعویض 3000 میلی آمپر در نظر گرفته که می‌تواند تا 12 ساعت فعالیت بی وقفه و سنگین، انرژی خود را حفظ کرده و کاربر را از شارژ مجدد بی‌نیاز نماید.

 

جمع بندی

گوشی گلکسی A01 Core با رم 1 و 2 گیگابایت به بازار عرضه و حافظه داخلی در نظر گرفته شده برای این گوشی، 16 و 32 گیگابایت بوده که به کمک یک micro SD می‌توان مقدار حافظه را افزایش داد. رنگ‌های منتشر شده برای این گوشی مقرون به صرفه مشکی، آبی و قرمز می‌باشد.

 

 

ارزش خرید

گوشی مقرون به صرفه‌ی کمپانی سامسونگ، در ابتدایی‌ترین نوع گوشی در کمپانی طراحی شده تا کمترین هزینه‌ی تمام شده را برای کمپانی داشته باشد و لقب ارزان‌ترین گوشی سامسونگ در 2020 را به خود اختصاص داده است. این گوشی با توجه به قیمت در نظر گرفته شده برای آن، تنها برای رفع نیاز اولیه کاربر در تمام بخش‌ها ساخته شده و به هیچ عنوان چیزی بیشتر از آن نباید انتظار داشت و نمی‌تواند از پس بسیاری از برنامه‌های سنگین و بازی‌های گوناگون برآید. اگر شما قصد خرید یک گوشی مقرون به صرفه را داشته باشید، کدام گوشی موجود در بازار را انتخاب می‌کنید؟

 

منبع: ماریاتل وارد کننده رسمی تلفن همراه

اینستاگرام ماریاتل

نقد و بررسی گوشی گلکسی A12

 

نقد و بررسی گوشی گلکسی A12

گوشی‌های میان‌رده انواع مختلفی داشته و هر کاربر با توجه به نیاز خود به انتخاب آن می‌پردازد. گوشی گلکسی A12 یکی از میان‌رده‌های اقتصادی شرکت سامسونگ بوده که در اواخر دسامبر 2020 به بازار عرضه شده است. این گوشی که نسل جدید A11 شناخته شده، از یک چیپست مدیاتک هیلو P35 به همراه باتری 5000 میلی آمپر و دوربین چهارگانه‌ تشکیل شده و ظاهری بسیار زیبا و گران قیمت داشته و تداعی کننده‌ یک گوشی بسیار باکیفیت است. برای بررسی بیشتر با این مقاله از ماریاتل همراه باشید.

 

طراحی

گوشی گلکسی A12 به نسبت نسل پیشین خود، از طراحی بسیار فوق‌العاده‌ای برخوردار است. در قسمت بدنه‌ی پشتی از متریال پلاستیک استفاده شده که با طرح موربی به روی آن، ظاهری زیبا به A12 بخشیده و این خطوط مورب باعث شده تا هیچ ردی از اثر انگشت به روی بدنه باقی نماند. دوربین‌های پشتی در یک ماژول مربع در گوشه‌ی بدنه جای گرفته و جایی برای حسگر اثر انگشت در بدنه‌ی پشتی در نظر گرفته نشده است.

فریم گوشی گلکسی A12 از جنس بدنه پیروی کرده و از پلاستیک مات مرغوب تهیه شده که در سمت پایین فریم، جک 3.5 میلی متری، میکروفون، درگاه تایپ C و اسپیکر قرار گرفته، دکمه‌های کم و زیاد کردن صدا به همراه دکمه‌ی پاور در سمت راست فریم تعبیه شده، در بالای فریم یک میکروفون دیگر قرار گرفته و در سمت چپ فریم نیز یک خشاب سیم کارت به چشم می‌خورد. در پنل جلویی شیشه گوریلا گلس 3 برای صفحه نمایش استفاده شده که در برابر خط و خش مقاومت نسبتا خوبی دارد. ابعاد گوشی 6.5 اینچ بوده که صفحه نمایش به دلیل حاشیه‌ زیادی که دارد تنها 82% از بدنه را به خود اختصاص داده است. در بالای صفحه نماش یک دوربین سلفی در ناچ قطره‌ای به همراه یک اسپیکر مکالمه نیز در نظر گرفته شده. این گوشی به نسبت نسل پیشین خود یعنی A11 پیشرفت خوبی داشته ولی به نسبت گوشی‌های رقیب، اگرچه تغییرات بزرگی نداشته اما طراحی مطلوبی دارد.

 

 

 صفحه نمایش گلکسی A12

در صفحه نمایش گلکسی A12 از یک پنل PLS IPS استفاده شده که رزولوشن 720 در 1600 پیکسل داشته و می‌تواند بیش از 16 میلیون رنگ را به خوبی تشخیص دهد. این پنل رنگ‌ها را همانگونه که هست نشان داده و می‌تواند آن‌ها را از یک دیگر تفکیک کرده و به نمایش بگذارد و رنگ‌ها از عمق و شارپنس تقریبا خوبی برخوردار هستند.

این دقت در صفحه نمایش باعث شده تا فیلم دیدن و وبگردی به یک تجربه‌ی بسیار جالب تبدیل گردد. اما روشنایی این صفحه نمایش با توجه به پنل، از کیفیت قابل توجهی برخوردار نبوده و در زیر نورهای شدید و آفتاب کمی کار کردن با صفحه نمایش سخت می‌شود. رقیب این صفحه نمایش می‌توان به گوشی redmi 9 اشاره کرد که در همین قیمت از صفحه نمایشی با رزولوشن بالاتر برخوردار است.

 

سخت افزار

شرکت سامسونگ برای میان‌رده‌ی جذاب خود از یک چیپست مدیاتک هیلو P35  استفاده کرده که عملکردی پایدار نداشته و حتی در اسکرول کردن صفحه نیز با کمی لگ همراه است و انتظار پردازش بازی‌ها و برنامه‌های سنگین را نمی‌توان از این پردازنده داشت. پردازنده گرافیکی گلکسی A12 از نوع PowerVR GE8320 بوده و دارای هشت هسته در پردازنده‌ی مرکزیست که چهار هسته آن 2.35 GHz Cortex-A53 بوده و چهار هسته دیگر آن از نوع 1.8 GHz Cortex-A53 می‌باشد. به طور کلی مجموع این سخت افزارها در کنار یکدیگر باعث شده تا گلکسی A12 بتواند از پس بسیاری از برنامه‌های سبک و نیمه‌ سنگین بر آید اما مناسب افرادی که علاقه به بازی‌های سنگین دارند نمی‌باشد. برای تکمیل پکیج سخت افزار این گوشی، از اندروید 10 و رابط کاربری one UI استفاده شده که می‌تواند آپدیت‌های مورد نظر را دریافت کرده و احتمال دارد باگ‌های موجود در این گوشی با آپدیت‌های مرتبط برطرف گردد.

برای امنیت بیشتر گوشی، شرکت سامسونگ از یک حسگر اثر انگشت به روی دکمه‌ی پاور استفاده کرده که از سرعت بسیار بالایی در تشخیص اثر انگشت برخوردار بوده و دقت بالایی در شناسایی اثر انگشت دارد. علاوه بر حسگر اثر انگشت، یک حسگر تشخیص چهره نیز به کمک بخش امنیتی گلکسی A12 آمده که چهره را در نور مناسب به خوبی تشخیص می‌دهد و از سرعت عمل مناسبی برخوردار است.

 

دوربین

گلکسی A12 از چهار لنز دوربین برای ثبت تصاویر برخوردار بوده که دوربین اصلی 48 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم 2.0 دوربین التراواید 5 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم 2.2 دوربین 2 مگاپیکسل ماکرو با گشودگی دیافراگم 2.4 و سنسور تشخیص عمق 2 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم 2.4 تشکیل دهنده‌ی پکیج تصویر برداری این گوشی هستند.

دوربین اصلی در نور مناسب می‌تواند عکس‌های بسیار خوبی به ثبت برساند، رنگ‌ها از شارپنس قابل قبول و معمولی برخوردار بوده و داینامیک رنج عملکرد مناسبی دارد. فوکوس کردن برای لنز اصلی کمی دردسر داشته و در صورت زوم کردن به روی تصویر، جزئیات به ثبت رسیده قابل تفکیک نبوده و حالتی مات به خود می‌گیرند.

عکس‌های پرتره به لطف سنسور تشخیص عمق، به خوبی از بک گراند تشخیص داده شده و جدا می‌شود و می‌توان تصاویر پرتره خوبی به ثبت رساند. سنسور التراواید به نسبت سنسور اصلی از کیفیت پایین‌تری برخوردار بوده و شارپنس آن به طرز قابل توجهی افت می‌کند و رنگ‌ها بی فروغ‌تر از آنچه که هستند ثبت می‌شوند.

داینامیک رنج در این دوربین عملکرد پایداری نداشته و در بعضی سوژه‌ها بسیار عالی عمل کرده و در بعضی تصاویر نیز عملکرد چشم گیری ندارد. اعوجاج لنز التراواید به حالت غیر طبیعی و زیادی بوده و اجسام حالت کروی غیر طبیعی می‌گیرند اما آنچنان آزار دهنده نیست و با این وجود می‌توان عکس‌های قابل قبولی به ثبت رساند. این گوشی با داشتن لنز ماکرو، نسبت به سایر رقبای خود برتری داشته و می‌تواند در نور مناسب عکس‌های ماکرو قابل قبولی بگیرد و جزئیات تقریبا مناسب به ثبت می‌رسند اما کیفیت فوق‌العاده چشمگیری نداشته و نمی‌توان انتظار زیادی از این لنز 2 مگاپیکسلی داشت.

برای فیلم برداری تنها قابلیت فیلم برداری 1080 بر 30 فریم در ثانیه داشته که عملکرد استابلایزر در آن بسیار مناسب بوده و فیلم‌های ضبط شده توسط این دوربین از کیفیت خوبی برخوردار هستند اما لنزها برای فیلم برداری‌های حرفه‌ای چندان مناسب نیستند.

در پنل جلویی نیز یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم 2.2 تعبیه شده که عملکردی معمولی داشته و می‌تواند با قابلیت 1080 بر 30 فریم در ثانیه فیلم برداری کند.

 

باتری

باتری در نظر گرفته شده برای گلکسی A12 یک باتری لیتیوم یونی غیر قابل تعویض 5000 میلی آمپر بوده که از کیفیت فوق العاده بالایی برخوردار است و کاربر در استفاده‌های نیمه سنگین یا سنگین تا بیش از یک روز می‌تواند از این گوشی استفاده کند. بدون آنکه به شارژ مجدد نیاز داشته باشد. برای شارژ این باتری نیز یک آدابتور فست شارژ 15 وات در نظر گرفته شده که در کمتر از یک ساعت و چهل دقیقه می‌تواند به طور کامل این باتری را شارژ کند.

وجود این باتری قدرتمند نیز باعث شده تا گوشی گلکسی A12 به یکی از گزینه‌های مناسب برای افرادی که مدت زیادی وبگردی کرده یا به طور مداوم از گوشی استفاده می‌کنند بدل گردد.

 

جمع بندی

گلکسی A12 با رم 2 ، 3، 4، 6 گیگابایت تولید شده و با حافظه داخلی 32، 64 و 128 گیگابایت به بازار عرضه شده است و به کمک یک micro SD این حجم از حافظه داخلی را می‌توان افزایش داد. این گوشی در رنگ‌های سفید، مشکی، آبی و قرمز به دست دوست‌داران خود رسیده است.

 

 

ارزش خرید

رقیبای این گوشی redmi 9 و y7 هوآوی در این بازه‌ی قیمتی هستند. در بخش‌های طراحی و باتری، گلکسی A12 عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داده و در بخش‌های دوربین و سخت افزار نیز رقابتی کاملا برابر با این دو گوشی داشته و برتری چندانی نسبت به آنان ندارد. نظر شما درباره‌ی این میان‌رده‌ی دوست داشتنی چیه؟ کدوم گوشی رو ترجیح می‌دید؛ گلکسی A12 یا رقبای اون؟

منبع: ماریاتل وارد کننده رسمی تلفن همراه

اینستاگرام ماریاتل

بررسی گوشی گلکسی A02

نقد و بررسی گوشی گلکسی A02

شرکت سامسونگ یکی از کمپانی‌های قدرتمندیست که نه تنها گوشی پرچمدار بلکه گوشی‌های میان‌رده و مقرون به صرفه نیز تولید می‌کند که هر دسته از این گوشی‌ها، مخاطب خاص خود را در بر می‌گیرد. گوشی گلکسی A02 یکی از گوشی‌های مقرون به صرفه‌ی این کمپانی بوده که در ژانویه 2021 به بازار عرضه شده است. این گوشی با چیپست مدیاتک MT67، باتری 5000 میلی آمپر و دوربین 13 مگاپیکسل از پس بسیاری از نیازهای روزانه‌ی کاربران خود بر آمده و در بین گوشی‌های مقرون به صرفه، حرفی برای گفتن دارد. برای بررسی بیشتر این گوشی جذاب با ماریاتل همراه باشید.

 

طراحی

به وضوح مشخص است که کمپانی سامسونگ قصد اجرای ظرافت در گوشی گلکسی A02 نداشته است؛ این را از خطوط کاملا مورب و بزرگ طراحی شده در صفحه پشت بدنه‌ی گوشی می‌توان تشخیص داد.

بدنه پشتی این گوشی تماما از پلاستیک بوده که برای کاهش هزینه، از کیفیت چندان قابل توجهی برخوردار نیست. دو لنز دوربین نیز در یک ماژول مستطیل شکل در پنل پشتی جای گرفته است. فریم دور گوشی نیز از جنس پلاستیک مات بوده که ردی از اثر انگشت به روی آن باقی نمی‌ماند. در قسمت پایینی فریم، یک درگاه میکرو USB ، یک میکروفون و اسپیکر و جک 3.5 میلی متری دیده شده؛ در سمت راست فریم دکمه‌های ولوم کم و زیاد کردن صدا و پاور طراحی شده؛ در سمت چپ فریم نیز خشاب سیم کارت‌ها جای گرفته‌اند.

صفحه نمایش گوشی گلکسی A02 به صورت کاملا تخت طراحی شده و از جنس شیشه می‌باشد. این گوشی در ابعاد 6.5 اینچ طراحی شده و صفحه نمایش 81.9% از ابعاد بدنه را به خود اختصاص داده و می‌توان گفت تقریبا لبه‌های صفحه نمایش بسیار ضخیم است. دوربین سلفی در یک ناچ قطره‌ای جای گرفته و یک اسپیکر بزرگ نیز در بالای صفحه نمایش قرار گرفته است.

این گوشی 206 گرم وزن داشته که برای یک گوشی مقرون به صرفه کمی سنگین محسوب می‌شود. با این حال این گوشی به راحتی در دستان افراد مختلف به خوبی جای گرفته و می‌تواند تجربه‌ی جالبی از کار کردن با این گوشی را برای کاربر به همراه بیاورد.

 



صفحه نمایش گوشی گلکسی A02

در صفحه نمایش یک پنل IPS تعبیه شده که از کیفیت قابل قبولی برخوردار بوده و با رزولوشن 720 در 1600 پیکسل و تراکم 270 پیکسل در هر اینچ می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای استفاده روزمره و وبگردی باشد. تشخیص رنگ‌ها در این صفحه نمایش قابل قبول بوده اما قابل مقایسه با میان‌رده‌های قدرتمند نیست؛ عمق رنگ‌ها به خوبی مشخص است و باعث می‌شود که رنگ‌ها از شفافیت خوبی برخوردار باشند.

مقدار روشنایی صفحه نمایش نیز در روشنایی روز و در نور مستقیم کاملا مناسب بوده و صفحه نمایش به خوبی دیده می‌شود و در نور شدید نیز کاربر دچار مشکلی نمی‌گردد. به طور کلی می‌توان گفت گوشی گلکسی A02 از یک صفحه نمایش معقول و قابل قبول برخوردار بوده و با توجه به قیمت آن، ایرادی بر این صفحه نمایش وارد نیست.

 

سخت افزار

در گوشی گلکسی A02 یک چیپست مدیاتک MT6739 قرار گرفته که برای استفاده روزمره و نصب برنامه‌های سبک و نیمه سنگین مناسب است اما برای اجرای بازی‌های سنگینی مانند Call of duty این چیپست پاسخگو نبوده و به زحمت می‌تواند چنین بازی را در پایین‌ترین کیفیت اجرا کند. پردازنده گرافیکی این گوشی PowerVR GE8100 بوده و پردازنده‌ی مرکزی از نوع Quad-core 1.5 GHz Cortex-A53 می‌باشد.

به طور کلی می‌توان گفت پکیج سخت افزار این گوشی اگرچه مناسب گیمرها و اجرای بازی‌های سنگین نیست اما برای اجرای برنامه‌های نیمه سنگین و سبک مناسب بوده و به خوبی از عهده آن بر می‌آید و عملکردی پایدار و قابل قبولی در این زمینه دارد. برای رابط کاربری گوشی گلکسی A02 ، از رابط کاربری معروف سامسونگ یعنی one UI استفاده شده که محیطی بسیار کاربر پسند داشته و مخاطب به راحتی می‌تواند با آن ارتباط برقرار کند و اگر کندی یا لگ در آن کمتر گردد، حتی می‌تواند رابط کاربری مورد علاقه مخاطب نیز شناخته شود.

گوشی گلکسی A02 از هیچ حسگر خاصی برای امنیت این گوشی استفاده نمی‌کند و کمپانی سامسونگ، حسگر اثر انگشت یا تشخیص چهره برای این گوشی در نظر نگرفته است و برای امنیت آن باید از پترن یا پسورد استفاده کرد.

 

دوربین Galaxy A02

گوشی گلکسی A02 از دو لنز برای دوربین پشتی برخوردار بوده، که دوربین اصلی آن 13 مگاپیکسل واید با گشودگی دیافراگم 1.9 و دوربین ماکرو 2 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم 2.4 تشکیل شده است. در دوربین اصلی، رنگ‌ها به همان خوبی که در واقعیت هستند به تصویر کشیده می‌شود اما دوربین توانایی تشخیص جزئیات زیاد را ندارد. همچنین نوردهی این دوربین قابل توجه نبوده و شارپنس آن اگرچه عملکرد قابل قبولی دارد اما می‌توانست بسیار بهتر عمل کند.

گوشی گلکسی A02 در صورت نوردهی مناسب می‌توان عکس‌های خوبی به ثبت رساند اما در نور کم یا در شب، تصاویر نویز زیادی داشته و رضایت بخش نیستند. فوکوس در این دوربین به سختی انجام می‌شود اما در صورت فوکوس به روی سوژه می‌تواند سوژه را به خوبی به تصویر بکشد. علاوه بر آن این دوربین از قابلیت فیلم برداری 1080 در 30 فریم بر ثانیه برخوردار است که گرچه استابلایزر کمی ضعیف عمل می‌کند اما می‌تواند برای ضبط فیلم به صورت روزمره رضایت بخش باشد.

در پنل جلویی، یک لنز 5 مگاپیکسل برای دوربین  سلفی در نظر گرفته شده که تنها توانایی ثبت تصاویر دارد و برای داشتن تصاویر سلفی خوب، باید از نوردهی مناسبی استفاده کرد. به طور می‌توان گفت در این بازه قیمت، دوربین گلکسی A02 عملکردی مناسب و رضایت بخش داشته و می‌تواند نیاز کاربر خود را به خوبی برطرف نماید.

 

باتری گوشی گلکسی A02

باتری استفاده شده در گلکسی A02 یک نقطه قوت در این گوشی محسوب می‌شود. باتری لیتیوم یونی غیر قابل تعویض 5000 میلی آمپر منبع انرژی این گوشیست که کاربر را برای مدت بیش از یک روز از شارژ مجدد بی‌نیاز می‌کند. شرکت سامسونگ برای شارژ گوشی گلکسی A02 یک آدابتور 10 وات در نظر گرفته که برای شارژ کامل به بیش از 2 ساعت زمان نیاز است. شاید اگر این گوشی از قابلیت فست شارژ برخوردار بود این زمان به کمتر از یک ساعت و 30 دقیقه کاهش می‌یافت.

 

جمع بندی

گوشی گلکسی A02 با حافظه داخلی 32 و 64 گیگابایت به بازار عرضه شده که به کمک micro SD این مقدار حافظه را می‌توان افزایش داد؛ همچنین دارای رم 3 گیگابایت است که می‌تواند از پس پردازش بسیاری از اطلاعات بر آید. این گوشی تنها در رنگ‌های مشکی و آبی تولید و به بازار عرضه شده است.

 




ارزش خرید

گوشی گلکسی A02 در زمان عرضه 125 دلار قیمت گذاری شده و از رقبای این گوشی می‌توان به K41S کمپانی LG و گلکسی  A11 اشاره کرد. گلکسی A02 نسبت به رقبا در بخش‌های صفحه نمایش و باتری بسیار فوق‌العاده بهتر عمل کرده است اما در باقی بخش‌ها می‌تواند میدان را برای رقبا خالی کند و شرکت سامسونگ در این بازه قیمتی می‌توانست بسیار قدرتمندتر عمل کند. اما در نهایت انتخاب این گوشی با شماست.

 


منبع: ماریاتل وارد کننده رسمی تلفن همراه

اینستاگرام ماریاتل

نقد و بررسی گوشی گلکسی A32

نقد و بررسی گوشی گلکسی A32

شرکت سامسونگ یکی از ابرقدرت‌های تکنولوژی در زمینه‌ی تولید گجت‌های هوشمند است که جدیدترین میان رده‌ی آن، یعنی گوشی گلکسی A32 را در سال 2021 به بازار معرفی و عرضه کرده است. این گوشی در تاریخ فوریه 2021 تولید و به بازار عرضه شده و از طراحی کاملا متفاوتی نسبت به نسل پیشین خود برخوردار است. گلکسی A32 با چیپست مدیاتک هیلو G80 ، باتری 5000 میلی آمپر و دوربین 64 مگاپیکسلی خود می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی برای کاربران حرفه‌ای خود باشد و از پس بسیاری از برنامه‌ها و بازی های سنگین بر آید. این میان‌رده به نسبت نسل پیشین خود یعنی گلکسی A31 از طراحی متفاوت، متریال مورد استفاده بسیار مرغوب‌تر، چیپست قوی‌تر، صفحه نمایش ارتقا یافته و دوربین باکیفیت‌تری برخوردار است. برای بررسی بیشتر این میان رده تازه وارد با ماریاتل همراه باشید.

 

طراحی

گوشی گلکسی A32 یک میان رده‌ خوش دست با ابعاد 158.9 x 73.6 x 8.4 میلی متر بوده و تنها 184 گرم وزن دارد. این میان رده در قاب پشتی و فریم خود از پلاستیک براق و بسیار مرغوب استفاده کرده و در قسمت صفحه نمایش یک محافظ فوق العاده کورنینگ گوریلا گلس 5 قرار گرفته که از مقاومت قابل قبولی در برابر خط و خش احتمالی برخوردار است.

بدنه و ظاهر گوشی گلکسی A32 نسبت به نسل پیشین خود یعنی A31 پیشرفت و تفاوت قابل توجهی داشته و نخستین تغییری که چشم بیننده را به خود جلب می‌کند، ماژول قرار گیری دوربین‌هاست؛ چرا که این گوشی متفاوت هیچ ماژولی نداشته و دوربین ها به صورت مستقیم به روی قاب پشتی قرار گرفته اند. در قسمت پایین فریم گوشی، درگاه تایپ C، اسپیکر، میکروفون و جک 3.5 میلی متری صدا،  در سمت راست دکمه‌های پاور و ولوم برای کم یا زیاد کردن صدا  و در قسمت بالای فریم یک نویزگیر بسیار کوچک دیده می‌شود. در  سمت چپ فریم نیز خشاب سیمکارت و micro SD قرار گرفته و در قسمت صفحه نمایش نیز یک دوربین سلفی در ناچ قطره‌ای و اسپیکر در قسمت بالای گوشی تکمیل کننده‌ی بخش طراحی گوشی گلکسی A32 هستند.


 

صفحه نمایش گوشی گلکسی A32

گوشی گلکسی A32 از صفحه نمایش 6.4 اینچ برخوردار بوده که 84.6% از بدنه را به خود اختصاص داده است. این صفحه نمایش با رزولوشن 1080 در 2400 از یک پنل Super AMOLED 90 هرتزی استفاده می‌کند که می‌تواند از پس تمام نیازهای کاربران خود بر آید و تجربه‌ای جذاب از کار کردن با این صفحه نمایش را در اختیار کاربر قرار دهد. این صفحه نمایش با کیفیت فوق‌العاده بالا و سرعتی بی‌نظیر به نسبت نسل پیشین خود، ارزش خرید بسیار بالاتری داشته و انتخاب بسیار مناسبی برای فیلم دیدن، وبگردی و گیمینگ می‌باشد.

 

سخت افزار

در داخل بدنه‌ گوشی گلکسی A32 یک چیپست مدیاتک هیلو G80 قرار دارد که به نسبت A31 بسیار قدرتمندتر بوده و برای استفاده‌ روزمره کاملا انتخاب هوشمندانه‌ای است اما این چیپست در بازی‌های سنگین یا قرار گرفتن تحت فشار به مدت طولانی پایدار نبوده و دچار لگ می‌شود. علاوه بر آن گوشی گلکسی A32 دارای یک پردازنده‌ گرافیکی از نوع mali-G52 می‌باشد.

پردازنده‌ی مرکزی گوشی گلکسی A32 شامل هشت هسته می‌شود که دو هسته آن 2.0 GHz Cortex-A75 و شش هسته از نوع 1.8 GHz Cortex-A55 داراست. این پردازنده‌ مرکزی به صورتی عمل می‌کند که در زمان استفاده‌های سبک یا در حالت آماده به کار تنها دو هسته به پردازش اطلاعات پرداخته و تنها در استفاده‌های بسیار سنگین هر هشت هسته به طور همزمان به فعالیت می‌پردازند. این موضوع باعث می‌شود تا انرژی کمتری از باتری مصرف شده و پکیج سخت افزار و باتری از طول عمر طولانی‌تری برخوردار باشد.

گوشی گلکسی A32 در هنگام اجرای بازی های سنگینی مثل Call of duty تنها در حالت با کیفیت low یا medium توانایی اجرا داشته و در همین حالت نیز بعد از مدتی استفاده دچار باگ می‌گردد و با داغ شدن گوشی مواجه می‌شویم. رابط کاربری در نظر گرفته شده برای این گوشی، One UI 3.1 می‌باشد که محیطی کاملا روان و کاربر پسند داشته و از پس بسیاری از نیازهای کاربر خود به راحتی بر می‌آید.

سامسونگ برای تامین امنیت گوشی گلکسی A32 از دو حسگر، یعنی حسگر اثر انگشت اپتیکال در زیر صفحه نمایش و حسگر تشخیص چهره استفاده کرده که حسگر اثر انگشت از سرعت مناسبی برخوردار بوده و به سرعت به تشخیص اثر انگشت می‌پردازد. حسگر تشخیص چهره نیز از نوع دو بعدی بوده که در نور مناسب کارکردی کاملا قابل قبول دارد اما در نور کم نمی‌توان انتظار زیادی از آن داشت و درصد خطای آن به شکل قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند.

 

دوربین

گوشی گلکسی A32 از چهار دوربین به روی بدنه‌ی پشتی بهره‌مند است که دوربین اصلی آن از نوع واید با لنز 64 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم 1.8، یک دوربین التراواید 8 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم 2.2، یک دوربین ماکرو 5 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم 2.4 و دوربین تشخیص عمق 5 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم 2.4 را شامل می‌شود.

دوربین اصلی گوشی گلکسی A32 در نور مناسب مانند دیگر میان‌رده‌ها، توانایی ثبت لحظات با کیفیت بسیار بالا و رنگ‌های کاملا واقعی را دارد و به صورت پیش فرض عکس‌ها را با کیفیت 16 مگاپیکسل ذخیره می‌کند که این کیفیت در قسمت تنظیمات دوربین قابل تغییر است.

در گوشی گلکسی A32 عکس‌ها در نور مناسب از داینامیک رنج و شارپنس بسیار متناسبی برخوردار بوده و عکس‌های به ثبت رسیده بسیار چشم نواز هستند، اما این دوربین در حالت فوکوس دچار مشکل شده و به سختی می‌تواند به روی سوژه مورد نظر فوکوس کند. همچنین در صورت فوکوس دستی داینامیک رنج آن به طور کامل تغییر کرده و توازن بین تیرگی و روشنی تصویر کاملا بهم می‌ریزد که برای افرادی که به عکاسی و موبایلگرافی علاقمند هستند، این موضوع باعث آزار و کلافگی آنان می‌گردد. اما عکس‌های گرفته شده در نور کم یا شب نیز دچار نویز هستند اما اذیت کننده نیست.

در عکس‌های التراواید، تصاویر به ثبت رسیده به نسبت دوربین اصلی از کیفیت پایین‌تری برخوردار هستند. در این دوربین اعوجاج به شکل قابل توجهی پایین بوده و تصاویر به شکل غیر طبیعی به سمت داخل منحنی می‌شوند که در عکاسی از سوژه‌های دور، این موضوع بیشتر مشخص بوده و کمی غیر عادیست اما آزار دهنده نخواهد بود. با این حال رنگ‌ها و اشیا به ثبت رسیده توسط دوربین التراواید کاملا واضح و قابل تشخیص است.

 دوربین ماکرو گوشی گلکسی A32 از دوربین‌های دیگر گوشی عملکرد بهتری داشته و در نور مناسب به خوبی می‌تواند جزئیات سوژه را تشخیص داده و ثبت کند. دوربین تشخیص عمق نیز به طور مستقل کارایی نداشته و تنها با دوربین اصلی شروع به فعالیت می‌کند.

در قسمت فیلم‌برداری با دوربین گوشی گلکسی A32 ، این گوشی از قابلیت فیلم برداری فول اچ دی 30 فریم بر ثانیه را داراست که استابلایزر آن به خوبی عمل کرده و از کیفیت و سرعت قابل قبولی برخوردار است اما مناسب فیلم‌برداری‌های حرفه‌ای نبوده و نمی‌توان انتظار زیادی از این دوربین داشت.

شرکت سامسونگ برای این میان‌رده‌ی عامه پسند، یک دوربین سلفی 20 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم 2.2 در نظر گرفته که عملکردی بسیار عالی داشته و عکس‌های به ثبت رسیده در این دوربین از شارپنس و داینامیک رنج فوق‌العاده خوبی برخوردار می‌باشد و می‌تواند نظر کاربر را به خود جلب کند.

 

باتری

گوشی گلکسی A32 از یک باتری لیتیوم یونی غیر قابل تعویض 5000 میلی آمپر برخوردار است که از نقاط قوت این گوشی به شمار می‌آید و این باتری برای مدت دو روز کامل می‌تواند کاربر را از شارژ مجدد بی‌نیاز کند و برای شارژ مجدد نیز یک آدابتور فست شارژ 15 واتی تعبیه شده که در مدت یک ساعت و چهل دقیقه شارژ صفر گوشی را به 100% برساند.

 

جمع بندی نهایی

گوشی گلکسی A32 در نسخه‌هایی با رم 4 و 6 و 8 گیگابایت تولید شده و با حافظه داخلی 64 و 128 می‌تواند تمام اطلاعات ضروری کاربر را درون خود حفظ کند. علاوه بر آن مدل نسل 5 این گوشی، چیپست قوی‌تر و دوربین متفاوت و ضعیف‌تری داشته که می‌تواند تکنولوژی G5 را پشتیبانی کند. شرکت سامسونگ این میان‌رده‌ی دوست داشتنی را در رنگ‌های سفید، مشکی، آبی و بنفش تولید و روانه‌ی بازار نموده است.

 


ارزش‌خرید

این میان‌رده در زمان عرضه به قیمت نزدیک به 300 دلار قیمت گذاری شده و در همین بازه‌ی قیمتی رقیب‌های مانند Redmi not 9 pro و Poco X3 را داشته که این رقبا در قسمت‌های مختلف بررسی می‌توانند ضعیف‌تر یا بهتر از این گوشی عمل کنند. به طور کلی گوشی گلکسی A32 از طراحی بروز و جلب توجه کننده برخوردار بوده، متریال مرغوبی جایگزین متریال ساخت بی‌کیفیت قبلی شده و چیپست قدرتمند و باتری کاملا کاربردی می‌تواند فراتر از حد انتظار کاربر ظاهر شود؛ اما از معایب این گوشی می‌توان به دوربین ضعیف آن اشاره کرد.

 

منبع: ماریاتل وارد کننده رسمی تلفن همراه

اینستاگرام ماریاتل

نقد و بررسی گوشی گلکسی A52

نقد و بررسی گوشی گلکسی A52

گوشی گلکسی A52 یکی از میان‌رده‌های بسیار پر قدرت شرکت سامسونگ است که در مارس 2021 به بازار عرضه شده و به دست طرفداران خود رسیده است. این گوشی با چیپست اسنپدراگون 720G و با رم 4 و 6 و 8 گیگابایت تولید شده و دوربین چهارگانه‌ی با باتری 4500 میلی آمپری به نسبت نسل پیشین خود یعنی A51 پیشرفت کاملا چشم گیری داشته و قلب هر کاربری را از آن خود می‌کند. اما نکته جالب درباره تولید گلکسی A52 ، نزدیک‌ترین گوشی شبیه به این میان رده یعنی گلکسی A72 هست که از لحاظ طراحی بسیار شبیه به این گوشی طراحی شده و درست مانند برادر دوقلوی آن می‌ماند! برای بررسی بیشتر این میان رده تازه وارد با ماریاتل همراه باشید.

 

طراحی

میان‌رده‌ جذاب سامسونگ بر خلاف نسل‌های پیشین خود از متریال بسیار مرغوبی ساخته شده است. بدنه‌ پشتی از پلاستیک مات تولید شده و ماژول دوربین نیز از همان جنس و رنگ بدنه طراحی شده و خبری ازماژول مشکی رنگ براق نیست.

فریم دور گوشی نیز از جنس پلاستک براق است که در قسمت پایین شامل درگاه تایپ C، جک 3.5 میلی متری، اسپیکر صدا و میکروفون، دکمه‌های پاور و ولوم برای کم و زیاد کردن در سمت راست، و یک نویزگیر به همراه خشاب سیم کارت در بالای گوشی قرار داشته که می‌تواند از دو سیم کارت و یک micro SD پشتیبانی کند.

در سمت چپ فریم نیز هیچ دکمه یا درگاهی ندارد و این قسمت مثل خیلی از گوشی های موجود در بازار خالی مانده است. صفحه نمایش گلکسی A52 از جنس گوریلا گلس 5 بوده که در برابر انواع خط و خش مقاوت خوبی دارد و کاملا به صورت تخت طراحی شده و هیچگونه انحنایی در اطراف این صفحه نمایش دیده نمی‌شود. در قسمت صفحه نمایش دوربین سلفی در یک پانچول بسیار کوچک در بالای صفحه نمایش دیده شده و حاشیه‌ صفحه نمایش گوشی گلکسی A52 به شکل قابل توجهی زیاد است که این مورد از ضعف های این میان رده تازه وارد به شمار می رود.



 

صفحه نمایش

صفحه نمایش گلکسی A52 از نوع Super AMOLED بوده که از تراکم پیکسل 407 پیکسل در هر اینچ برخوردار است و با رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل تولید شده است. این صفحه نمایش 6.5 اینچی 84.1% از بدنه را به خود اختصاص داده که در نوع خودش عددی قابل قبول به شمار می رود. گوشی گلکسی A52 توانایی تشخیص بیش از 16 میلیون رنگ را دارد و در صورتی که به صورت اریب و از کنار به صفحه نمایش به آن نگاه کنید، رنگ‌ها دچار تغییر نشده و همانگونه که هست نشان داده می‌شوند. وجود صفحه نمایش 90 هرتزی باعث شده تا اسکرول کردن در گوشی گلکسی A52 کاملا روان و بدون هیچ گونه باگی انجام شود که حسی خوشایند در کاربر ایجاد می‌کند.

 

گرافیک و سخت افزار گلکسی A52

گوشی گلکسی A52 از یک چیپست کوآلکام اسنپدراگون G70 استفاده کرده که در بین میان‌رده‌های بازار، یک چیپست بسیار کارآمد محسوب می‌شود. این چیپست به راحتی هر گونه بازی و برنامه‌ی سنگین را اجرا کرده و دچار هیچ گونه افت کیفیت یا لگ نمی‌شود اما از جمله ایرادات بزرگ آن، داغ شدن زیاد گلکسی A52 موقع اجرای برنامه های سنگین است.

پردازنده‌ی گرافیکی گلکسی A52 از نوع  Adreno 618 بوده و پردازنده‌ مرکزی آن شامل هشت هسته می‌شود که دو هسته‌ی 2.3 گیگاهرتز Kryo 465 Gold و شش هسته‌ی 1.8 گیگاهرتز Kryo 465 Silver تشکیل دهنده‌ ترکیب این پردازنده ها هستند. گوشی گلکسی A52 از نوعی تکنولوژی برخوردار بوده که می‌تواند در حالت آماده به کار با کارایی سبک تنها از دو هسته استفاده کرده و فقط زمانی که مشغول پردازش اطلاعات بسیار زیاد و سنگین است از هر هشت هسته استفاده کند که این موضوع باعث شده تا استفاده از انرژی گوشی کاملا بهینه باشد و مصرف باتری گلکسی A52 به نسبت رقبا به شکل قابل توجهی کاهش پیدا کند.

برای امنیت بهینه تر A52 ، شرکت سامسونگ یک حسگر اثر انگشت اپتیکال در زیر پنل صفحه نمایش استفاده کرده که اگرچه کمی کُند عمل می‌کند اما اثر انگشت را به خوبی تشخیص داده و امنیت گوشی را به بهترین شکل ممکن تضمین می‌نماید و علاوه بر آن حسگر تشخیص چهره دو بعدی نیز به کمک امنیت این گوشی آمده و حتی در نور کم نیز می‌تواند به خوبی چهره را به درستی تشخیص دهد.

 

دوربین

دوربین های گلکسی A52 دارای چهار لنز مجزا بوده که دوربین اصلی واید 64 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم 1.8 ، دوربین التراواید 12 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم 2.2 و دوربین 5 مگاپیکسلی ماکرو با گشودگی دیافراگم 2.4 و دوربین تشخیص عمق 5 مگاپیکسلی با دیافراگم 2.2 ، پیکج دوربین‌های این میان‌رده را به خود اختصاص داده‌اند.

عکس‌های ثبت سده توسط دوربین اصلی از شارپنس و داینامیک رنج بسیار فوق‌العاده‌ای برخوردار بوده و کیفیت آنان به شکل قابل توجهی رضایت بخش است. شرکت سامسونگ برای افزایش کیفیت دوربین گلکسی A52 به نرم افزارهای ادیت تصویر رو آورده و تصاویر به ثبت رسیده توسط دوربین ادیت می‌شوند و رنگ‌ها کمی زنده‌تر و درخشان‌تر از آنچه که هستند به تصویر کشیده شده و کمی حالت غیر طبیعی دارند.

دوربین التراواید نیز عکس‌هایی بدون افت کیفیت به ثبت رسانده و اگرچه داینامیک رنج آن در حین عکاسی کمی بهم می‌ریزد اما قابل چشم پوشی بوده و اعوجاج در تصاویر گرفته شده توسط دوربین التراواید کاملا مناسب و طبیعی نشان داده می‌شود. لنز ماکرو نیز اگرچه 5 مگاپیکسل کیفیت داشته اما نسبت به سایر گوشی‌های هم قیمت با این میان‌رده از کیفیت قابل توجهی برخوردار است و می‌تواند تصاویری با جزئیات بسیار زیاد را ثبت کرده و تجربه عکاسی ماکرو بسیار دوست داشتنی برای کاربر به ارمغان بیاورد.

عکس‌های پرتره و گرفته شده با گوشی گلکسی A52 در نور کم یا شب نیز نویز زیادی نداشته و شاهد پایداری کیفیت در این عکس‌ها هستیم. اما تنها ایراد قابل توجه و بزرگی که می‌توان به پکیج دوربین‌های پشتی گوشی گلکسی A52 وارد کرد، عدم دقت در وایت بالانس تصاویر است که این موضوع باعث می‌شود در بعضی عکس‌ها رنگ‌ها، کم‌ رنگ‌تر یا درخشان‌تر از چیزی که هستند به نظر برسند.

در بخش فیلم‌برداری نیز این میان‌رده قابلیت فیلم برداری 4K در 30 فریم بر ثانیه را داشته و با وجود قابلیت استابلایزر هر گونه لرزش احتمالی دست را کم کرده و با سرعت فوکوس بسیار بالا، فیلم‌هایی تقریبا حرفه‌ای می‌تواند ضبط کند.

گوشی گلکسی A52 از یک دوربین سلفی 32 مگاپیسکل با گشودگی دیافراگم 2.2 پشتیبانی می‌کند که این دوربین تصاویر سلفی بسیار فوق‌العاده‌ای گرفته و می‌تواند تمام نیاز کاربر به دوربین سلفی را کاملا برطرف نماید. دوربین سلفی گلکسی A52 از شارپنس و داینامیک رنج بسیار خوبی برخوردار است و جزئیات موجود در سوژه را به خوبی می تواند تشخیص دهد و بدون هیچگونه داغ کردن بدنه گوشی، تصاویر را با مطلوب ترین کیفیت به ثبت برساند. دوربین سلفی گوشی گلکسی A52 به نسبت رقیب خود یعنی گوشی mi 10 lite عملکردی قوی‌تر داشته و می‌تواند گوی سبقت را این گوشی بدزدد. همچنین این دوربین توانایی فیلم‌برداری 4k در 30 فریم بر ثانیه و 1080 در 30 فریم بر ثانیه را نیز دارد.

 

باتری ‌

گوشی گلکسی A52 از یک باتری قدرتمند لیتیوم یونی غیر قابل تعویض 4500 میلی آمپری برخوردار بوده که عملکردی کاملا متناسب با گوشی داشته و می‌تواند کاربر را از یک روز کامل شارژ مجدد بی‌نیاز گرداند. برای شارژ مجدد گلکسی A52 نیز یک آدابتور 25 وات فست شارژ در نظر گرفته شده که این آدابتور در مدت 30 دقیقه می‌تواند از صفر تا 50% از باتری را به راحتی شارژ کند.

 

جمع بندی

گوشی گلکسی A52 از گوهی معتبر IP67 برخوردار است که در برابر آب و گرد غبار می‌تواند مقاومت خوبی از خود نشان دهد و به مدت 30 دقیقه در عمق یک متری آب دوام بیاورد. یکی دیگر از امکانات قابل توجه این گوشی، قابلیت NFC است که باعث می‌شود تا اطلاعات بین این گوشی و تمام دستگاه‌های دارای NFC با بیشترین سرعت ممکن جابه جا گردد.

از قابلیت NFC بیشتر در زمینه‌ی امور مالی می‌توان بهره برد و به کمک آن می توانید گوشی هوشمند خود را تبدیل به یک کارت اعتباری هوشمند کنید. گلکسی A52 با رم 4 و 6 و حافظه داخلی 128 گیگابایتی و همینطور رم 8 و حافظه داخلی 128 و 256 گیگابایتی به بازار عرضه شده و دارای رنگ‌های سفید، مشکی، آبی و بنفش می‌‎باشد.

 




ارزش خرید

گلکسی A52 در زمان عرضه به قیمت 400 یورو به بازار معرفی شده و یکی از قدرتمندترین رقیب های این گوشی در این بازه قیمت mi 10 Lite از شرکت شیائومی بوده که رقابتی کاملا دوشادوش با این گوشی داشته و نمی‌توان گفت که این دو گوشی برتری زیادی نسبت به یکدیگر دارند. اما نکته مهم این است که گلکسی A52 به نسبت نسل پیشین خود یعنی A51 در بخش طراحی بدنه، دوربین، چیپست و باتری به شکل قابل توجهی پیشرفت کرده و این پیشرفت باعث شده تا این میان‌رده از ارزش خرید بسیار بالایی برخوردار شود. باتوجه به بررسی مفصلی که از گوشی گلکسی A52 داشتیم، به نظر شما این گوشی چقدر ارزش خرید دارد و تا چه حدی به اطرافیان خود پیشنهاد می کنید.

 

منبع: ماریاتل وارد کننده رسمی تلفن همراه

اینستاگرام ماریاتل