همه چیز | از همه جا | درباره همه چیز!

همه چیز | از همه جا | درباره همه چیز!

اینجا یسری اطلاعات جامع رو به اشتراک میذاریم درباره هرچیزی که بخوای!
همه چیز | از همه جا | درباره همه چیز!

همه چیز | از همه جا | درباره همه چیز!

اینجا یسری اطلاعات جامع رو به اشتراک میذاریم درباره هرچیزی که بخوای!

نقد و بررسی گوشی گلکسی S21

نقد و بررسی گوشی گلکسی S21

گوشی‌های پرچمدار از قابل توجه‌ترین گوشی‌های هر کمپانی هستند؛ چرا که جدیدترین و با کیفیت‌ترین متریال و تکنولوژی را می‌توان در این دسته از گوشی‌ها پیدا کرد. گلکسی S21 یکی از پرچمداران بسیار خوش دست و زیبای کمپانی سامسونگ بوده که در ژانویه 2021 به دست طرفداران این کمپانی رسیده است. این گوشی با چیپست اگزینوس 2100، باتری 4000 میلی آمپر، به همراه دوربین سه‌گانه‌ی 12 مگاپیکسلی توانسته بسیاری از انتظارات منتقدان نسبت به یک گوشی پرچمدار را بر آورده سازد. برای بررسی بیشتر این گوشی با ماریاتل همراه باشید.

 

طراحی

این پرچمدار زیبا، طراحی شبیه به S21 ultra داشته و فریم با آمدن به روی بدنه‌ی پشتی، تبدیل به ماژول زیبایی برای دوربین‌ها شده است. جنس بدنه‌ی پشتی این پرچم دار از پلاستیک مات بسیار با کیفیت ساخته شده که رد اثر انگشت به روی آن باقی نمانده و در برابر خط و خش‌های احتمالی متوجه‌ی هیچگونه آسیبی نمی‌گردد. برای قرار گیری بهتر گوشی در دست، فریم دور گوشی انحنا داشته و از جنس آلومنیوم ساخته شده است و در قسمت پایین فریم، اسپیکر، درگاه تایپ c، میکروفون و خشاب سیمکارت جای گرفته؛ سمت راست فریم نیز دکمه‌های کم و زیاد کردن ولوم صدا به همراه دکمه‌ی پاور؛ و در آخر بالای فریم یک میکروفون طراحی شده است.

گلکسی S21 با ابعاد 6.2 اینچ خود، تنها 171 گرم وزن دارد و صفحه نمایش جلوی گوشی از نوع کورنینگ گوریلا گلس Victus ساخته شده که در برابر ضربات مختلف و خط و خش به خوبی از پنل صفحه نمایش محافظت می‌کند. همچنین این صفحه نمایش حاشیه‌های بسیار ظریف و کمی داشته و 87% از بدنه را به خود اختصاص داده است و دوربین سلفی به پیروی از دیگر پرچمداران این کمپانی، در یک پانچول کوچک جای گرفته و اسپیکر مکالمه در بالای آن، در اوج ظرافت طراحی و قرار گرفته است.


 



صفحه نمایش گلکسی S21 

پنل صفحه نمایش در نظر گرفته شده برای گلکسی S21 از نوع Dynamic AMOLED بوده که از نرخ نوسازی 120 هرتز نیز پشتیبانی کرده و این صفحه نمایش با رزولوشن 1080 در 2400 و تراکم 421 پیکسل در هر اینچ، می تواند تصاویری بسیار شفاف و واقعی را به نمایش بگذارد.

این پرچمدار با پشتیبانی از قابلیت HDR10+ رنگ‌ها را با بالاترین کیفیت ممکن نشان داده و شفافیت و کنتراست بسیار بالایی دارند و همچنین عمق رنگ مشکی بسیار زیاد بوده و در صورت نگاه کردن از زوایای مختلف به صفحه نمایش، رنگ‌ها دچار هیچگونه تغییری نمی‌شوند.

مقدار روشنایی گلکسی S21 تا 1300 نیت بالا می‌رود و باعث می‌شود، کار کردن در نور شدید برای کاربر ممکن باشد. همچنین وجود نرخ نوسازی 120 هرتزی در این صفحه نمایش باعث شده که اسکرول کردن و وبگردی به راحتی و ظرافت تکان دادن یک انگشت باشد و در تست‌های انجام شده کوچک‌ترین لگ یا کندی مشاهده نمی‌گردد. البته باید توجه کرد که این نرخ نوسازی برای استفاده بهینه از انرژی گوشی، در استفاده‌های مختلف متغییر بوده و در هر فعالیتی متناسب با آن تنظیم شده تا کاربر علاوه بر داشتن یکی از سریع‌ترین صفحه نمایش‌ها، از طول عمر بیشتری در مصرف باتری برخوردار باشد.

 

سخت افزار گلکسی S21

شرکت سامسونگ برای پرچمداران خود با توجه به منطقه‌ی جغرافیایی، دو نسخه برای سخت افزار خود در نظر گرفته است؛ نسخه‌ی منتشر شده در آمریکا و چین، از چیپست اسنپدراگون 888 استفاده شده که به هیچ عنوان داغ نکرده و در استفاده‌ی طولانی مدت، عملکرد پایداری دارد. پردازنده‌ی گرافیکی در این نسخه نیز از نوع Adreno 660 بوده و پردازنده‌ مرکزی دارای هشت هسته بوده که تفاوت بسیار جزئی با نسخه‌ی جهانی دارد.

اما چیپست استفاده شده در نسخه‌ جهانی از نوع اگزینوس 2100 بوده که عملکردی مشابه با چیپست اسنپدراگون داشته و انتظار می‌رود که این تراشه، عملکرد پایدار و عدم گرم شدن در استفاده‌ی طولانی مدت خود را حفظ نماید. پردازنده‌ی گرافیکی به کار رفته شده در نسخه‌ جهانی از نوع Mali-G78 MP14 بوده و پردازنده‌ی مرکزی هشت هسته‌ای با یک هسته‌ 2.9 GHz Cortex-X1 و سه هسته‌ 2.80 GHz Cortex-A78 و چهار هسته‌ 2.2 GHz Cortex-A55 تکمیل کننده‌ مجموع سخت افزارهای گلکسی S21 است.

در نهایت وجود این سخت افزارها در کنار یکدیگر، باعث شده تا تمام بازی‌ها و برنامه‌های سنگین به راحتی اجرا شده و هیچگونه لگ یا کندی در اجرای برنامه دیده نشود و خبری از داغ کردن بدنه‌ گوشی در استفاده‌ بی‌وقفه و افت فریم وجود نداشته باشد.

همچنین برای تضمین امنیت گلکسی S21 از یک حسگر اثر انگشت در زیر صفحه نمایش استفاده شده که سرعت عملی بسیار بالا داشته و در کمترین زمان ممکن می‌تواند اثر انگشت را شناسایی کند. کمپانی سامسونگ برای تکمیل شدن امنیت این پرچمدار، یک سنسور تشخیص چهره دو بعدی نیز در نظر گرفته که می‌تواند در نور کم شب نیز به خوبی چهره را شناسایی کرده و تشخیص دهد.

رابط کاربری در نظر گرفته شده برای  این پرچم دار، One UI 3 بوده که در کنار اندروید 11 باعث شده تا گلکسی S21 یکی از بهترین پرچمداران کمپانی سامسونگ باشد.

 

دوربین

دوربین‌های طراحی شده برای گلکسی S21 همان لنزهایی است که در نسل پیشین این گوشی استفاده شده است. دوربین اصلی 12 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم 1.8، دوربین Telephoto 64 مگاپیسکلی با گشودگی دیافراگم 2.0 و دوربین التراواید 12 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم 2.2 از جمله لنزهای تشکیل دهنده‌ی دوربین سه‌گانه‌ این گوشی می‌باشد. دوربین اصلی در شرایط نوری مناسب، به عنوان یک پرچمدار از عملکرد فوق‌العاده خوبی برخوردار بوده و می‌تواند جزئیات بسیار زیادی را به ثبت برساند. عملکرد داینامیک رنج در این دوربین نیز بسیار خوب بوده و به خوبی می‌تواند سایه روشن‌های یک سوژه را مدیریت کند، اما شارپنس این دوربین چندان قابل توجه نبوده و نمی‌توان انتظار زیادی از ثبت تصاویری با شفافیت بسیار بالا از گلکسی S21 داشت. در تصاویر به ثبت رسیده در این گوشی، روشنایی بسیار مطلوب است و به کمک لرزشگیر اپتیکال، تصاویر هیچگونه نویزی ندارند.

دوربین التراواید گلکسی S21 تا 120 درجه از یک منظره را می‌تواند تشخیص دهد و تصاویر به ثبت رسیده توسط این دوربین نیز به خوبی دوربین اصلی بوده و دارای فوکس ثابت می‌باشد. دوربین Telephoto برای ثبت تصاویر پرتره بسیار مناسب بوده و به خوبی می‌تواند سوژه را از بک گراند تشخیص داده و از یک دیگر جدا کند و همچنین این دوربین توانایی زوم هیبریدی تا 3 برابر را داشته که باعث می‌شود، تصاویر حتی در حالت زوم نیز کیفیت و شفافیت خود را حفظ کرده و حالت آبرنگی به خود نگیرند.

اما برای فیلم‌برداری با گلکسی S21 ، تنها از لنز اصلی می‌توان استفاده نمود که قابلیت فیلم برداری 8K در 24 فریم بر ثانیه، 4K در 30 و 60 فریم بر ثانیه و 1080 در 24 و 30 و 60  فریم بر ثانیه را دارد. عملکرد استابلایزر نیز در هنگام فیلم‌برداری متناسب بوده و به کمک لرزشگیر اپتیکال، لرزش دست به روی فیلم تاثیری نمی‌گذارد و به طور کلی می‌توان گفت به کمک قابلیت فیلم‌برداری گلکسی S21 می‌توان فیلم‌های بسیار حرفه‌ای و باکیفیت ضبط نمود. اما از ایراداتی که می‌توان به قابلیت ضبط فیلم گرفت، عدم وجود رنگ‌های زنده و شفاف در ویدیوی ضبط شده است که این ایراد را می‌توان به کمک نرم افزارهای گرافیکی برطرف نمود.

دوربین سلفی نیز از یک لنز 10 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم 2.2 بهره می‌برد که دارای قابلیت فوکوس خودکار و تشخیص فازی دو پیکسلی و فوکوس خودکار تشخیص فازی Dual Pixel می‌باشد. در نهایت به کمک وجود این قابلیت‌ها، سوژه در تصاویر به راحتی پیدا شده و تصاویر پرتره‌ی فوق‌العاده خوبی می‌توان به ثبت رساند. دوربین سلفی نیز از قابلیت فیلم برداری 4K در 30 و 60 فریم بر ثانیه داشته و عملکردی به خوبی دوربین اصلی دارد.

 

باتری

منبع انرژی در نظر گرفته شده برای گلکسی S21 ، یک باتری لیتیوم یونی غیر قابل تعویض 4000 میلی آمپر بوده که در تست‌های صورت گرفته، در استفاده‌های بسیار سنگین و بی وقفه برای مدت یک روز کامل انرژی خود را حفظ کرده و نیازی به شارژ مجدد ندارد. این پرچمدار نیز به پیروی از کمپانی اپل، برای محافظت بیشتر از محیط زیست، آدابتور و هدفون را به همراه این گوشی ارائه نداده و باید به صورت جداگانه خریداری شود. آدابتور مورد نیاز برای شارژ مجدد، یک آدابتور 15 وات فست شارژ بوده که می‌تواند در کمتر از یک ساعت و نیم، این گوشی را به طور کامل شارژ نماید.

 

جمع بندی

گلکسی S21 تنها با یک نسخه رم 8 گیگابایت عرضه شده و حافظه داخلی 128 و 256 گیگابایتی آن می‌تواند هر گونه اطلاعاتی را در خود جای دهد. رنگ‌های در نظر گرفته شده برای این گوشی، بنفش، خاکستری، سفید و صورتی بوده که هر کاربر با توجه به سلیقه‌ی خود می‌تواند یکی از این رنگ‌ها برگزیند.


 

ارزش خرید

گوشی گلکسی S21 یکی از پرچمداران بسیار گران‌قیمت کمپانی سامسونگ است و اگرچه در قسمت‌های مختلف گوشی، می‌توان بهترین و به روزترین تکنولوژی‌ها را دید اما این گوشی در بخش دوربین حرفی برای گفتن نداشته و به عنوان یک پرچمدار، از دوربین و قسمت فیلم‌برداری این گوشی انتظار بیشتری می‌رود. از دیگر ایراداتی که می‌توان به این گوشی گرفت عدم پشتیبانی از micro SD می‌باشد، که باعث می‌شود پرچمداران دیگر این کمپانی ارزش خرید بیشتری در این زمینه پیدا کنند. اما صفحه نمایش و سخت افزار پایدار و پر قدرت، از نقات قوت و بسیار قابل توجه گلکسی S21 بوده و می‌تواند نظر بسیاری از کاربران را نسبت به خرید این گوشی جلب نماید. با این تفاسیر شما کدام گوشی از خانواده‌ی پرچمداران را انتخاب می‌کنید؟


منبع: ماریاتل وارد کننده رسمی تلفن همراه

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد